PÅSK JAKT.....

Vi har varit på "PÅSKJAKT".......

Det är kul och tur att man har så kreativa o pyssliga vänner!
Eftersom jag absolut inte är av den pyssliga sorten så
 tycker Maja såklart att det är xtra skoj.... ( o tack för att jag slipper. fixa..)
Även om dom dragit bort så tänker dom på oss härhemma. Sååå gulligt gjort.

 

Det vara bara att följa spännande ledtrådar runt gården...
 


                                    


Till sist hittades belöningen!!! Tusen tack, jätteroligt!!!



                                                                                                     Påskgodis, snaps o fint kort!!
         


Basse var snäll och följde med sin lillasyster på påskjakt.





Vi var in till Maria , Emilia o sandra o tittade på deras fina påskbord som de gjort.

Tänk vad alla människor är pyssliga, utom jag....    ( jag kanske är bra på annat?!?!?)

 


Maria bjöd på lite te av deras sista droppar vatten. Det är nåt läckage på vattnet här ute så vi är utan vatten.
Jag kom på den smarta iden med plastmuggar för att slippa disk.
Åt pepparkakor med ädelost och hjortronsylt till. ÅHHHHH, vad smaskigt det var!!!!

Jag hann iallafall ta ett skönt bad i morse innan vattnet försvann. VILKEN TUR!!!!
  Det ska visst komma ut vattentunnor som man får hämta vatten i.
Tänk vad man blir handfallen när man är utan vatten..... Vi pratade om det vad bortskämd man faktiskt är...
Vatten i kranarna är för oss en självklarhet! Vi har ingen aning om hur det är att leva utan vatten.
Tänk alla länder där man får vandra långa sträckor för att kunna hämta vatten och det kanske inte ens är rent..
Här klagar man om man är utan vatten en dag...

Richarad ligger i soffan o myser med Daisy. Jag ska ta o  rulla lite köttbullar inför helgen.
Sedan drar vi till Rämshyttan för påskmiddag.





Må så gott och ta det lugnt!!! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Du kanske inte är så pysslig men du är duktig på att blogga. Jag har knappt hunnit starta datorn och Du har skrivit värsta bästa inlägget.Ja, jag antar att jag såg ut just precis så där. Bäst att fixa, trixa och sminka när man går hemma och pyser ifall det kommer någon bloggare på besök. Skönt att vattnet är tillbaka. Kram och glad påsk

2009-04-10 @ 15:52:22
Postat av: Maja

2009-04-11 @ 13:21:54
URL: http://maja....blogg.se/
Postat av: Maja

å saknar dej så puss&kram.du är duktig på att blogga

2009-04-11 @ 13:23:34
URL: http://ht

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0