Ridning o fågelungar....


Efter en jobb dag så är det så härligt att vara ute i friska luften..
Idag var det ridning för Maja som gällde.
Alex var så snäll o hämtade henne på fritids så jag hann handla innan
jag åkte hem. Behöver fyllas på lite i kylen, det nästan ekar där inne.
handling är inte mitt stora nöje precis...nä, fyy!

Idag hade dom övning på slutet.......Ingenting jag hade fixat...

   





Nog utsrålar hästar massor med energi, kraftoch ro!!!



I stallet så fanns ett svalbo med kvittrande fågelungar.
År inte det lite sent att få ungar nu?!?!



Tänk att vara en liten fågelunge...bara pipa o gapa efter mat...
Desto jobbigare att vara fågelmamma...flyga fram o tillbaks mellan matning i boet och matletning.
Ingen rast o vila där inte!

        







Till kvällsmiddag blev det lövbiff, klyftpotatis o nyplockade kantarellsås.

Man har ju en supersnäll o gullig granne som tycker lite synd om maja
som har en mamma som inte ser svampar när hon är ute....
( Jag har ju som sagt inte svampblicken...)

Hon ringde i går o sa att Maja skulle komma ner till henne idag efter ridningen
för hon hade sett kantareller som hon tyckte Maja skulle plocka.
Visst är det underbart med såna vänner/grannar!!!
Tusen tack, kära Inger för att du är så härlig o snäll!!!Bättre granne kan man nog inte ha!

Blev en systemkasse med härliga kantareller som fick följa med hem.
(systemkassar är bra till mycket...)

Nu tror jag visst John Blund redan varit hit o strött sov sand i mina ögon....
                                        
Bäst att krypa ner till sängs...tänkte lägga mej en sväng på spikmattan först.



Förresten i går såg jag nåt nytt, en spik kudde 
  
Den tyckte jag verkade toppen.!!!Jag lägger ju gärna spikmattan under huvudet o
har fullt sjå att få till det. Kudden verkar ett perfekt komplement till mattan.
Har nån testat en sån?
Tål att funderas på om inte en sådanborde införskaffas.....
Ska kika in på hälsokostaffären nån dag när jag får tid o lust.

Annars fanns den på http://www.fakir.nu/ om nån är nyfiken.

Nej, nu ärdet dax att sova gott. En tidig morgon väntar i morgon igen....
05.15 ringer klockan...6.45 startar jobbet.

natti, natti kära vänner!

"Drömmarna är våra vägvisare."











Kommentarer
Postat av: Nina

Meeen vilka härliga bilder du knäppt!

Helst dom på små fåglarna!

Själv är jag grymt häst rädd. Ojoj! Vill gärna inte gå nära en häst! Har en väldig respekt för dom!



Vilken härlig granne ni har! Inte illa det!

Å vilken kalas middag ni avnjutit!



KRAM KRAM

2009-08-25 @ 22:07:29
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Honungspojkens mamma

Vilken fin blogg du har - och vilka vackra bilder...

Tack för att du skrev så fint hos mig och sov så gott!



Kram

2009-08-25 @ 22:13:34
URL: http://www.honungspojken.blogspot.com
Postat av: Inger Maryissa

Fina foton på ridningen och hästen.

Och de små fågelungarna är då för söta.

Och ja,...jag tycker nog också det verkar vara lite sent för svalorna att få ungar nu...



Oj då.....finns det spikkuddar också.

Det kanske vore något att prova.

Fast inte på natten för mig, eftersom jag rör på mig mycket så det skulle aldrig funka.



Ha en bra fortsatt kväll och dag imorgon.

Kram

2009-08-25 @ 23:06:47
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: sara

Så stolt och koncentrerad Maja ser ut på bilden.

Verkligen fina bilder (som vanligt när du är ute och fotograferar)

Ja det blev till slut ett par skor. Linnéa tittade på helt andra skor än vad jag hade tänkt. Hon vill också ha med klack. Tycker inte riktigt det är några bra "skolskor"

Har aldrig provat de där spikmattorna, mamma önskar sig en när hon fyller år. SÅ jag får väl köpa en till henne som jag sen kan låna ;)

Många kramar

2009-08-26 @ 08:36:08
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: britten...

Hästar är verkligen vackra djur...jag klarar inte att ligga på spikmattan och spikudde ! nä hu vaddet låter ont....ha en gooo da--...

2009-08-26 @ 08:38:22
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: marma

Men vad är det Maja gör???

Ska hon bli cirkusartist???

Hon verkar då rakt inte vara någon nybörjare - så duktig!



Du, önskar att jag också hade en likadan granne - jag har totalt tappat bort mina kantarellögon i år - förstår inte var bara!



Kramar/marma

2009-08-26 @ 11:52:14
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Eva

Fina hästbilder :-) Brukar passa på att rida när jag är på Gotland. Är väl lite av en fegis, så jag föredrar de mindre islandshästarna.

Spikmatta har jag inte testat än, men alla pratar om dem. Så jag ska kanske prova...

2009-08-26 @ 15:34:04
URL: http://evasblandning.blogg.se/
Postat av: tess

Tack... ja vi får se... än så länge bloggar jag så jag hoppas du fortsätter läsa så länge jag har den kvar... //Tess

2009-08-26 @ 18:24:12
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: sara

Haha..tack för sparken!!

Lite jobbigt om du börjar 223.30 undrar när det är ;)

Ja det var underbart att få sova en stund idag. Du gör rätt i att göra detsamma imorgon.

KRam till dig med...

2009-08-26 @ 18:41:18
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Maria Andersson

Vilken underbart mysig blogg du har. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser den... Skriv mer. KRAAAM

2009-08-26 @ 20:32:29
Postat av: Egoinas mamma

Jag såg också några fåglar som precis har fått ungar, kan det vara så att det blir en mild vinter och att de "vet" det? Hmm...

2009-08-26 @ 21:20:24
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0