Lugna måndag...

 Måndag morgon......
 Huset tyst, lugnt o stilla..
Bara jag o Daisy hemma.
Blå himmel, lugnt o fridfullt...



Tagit det lugnt,,,druckit te och virvlat runt lite på datorn.

Sitter o funderar över livet...
Tankar om hur lycklig o glad man ska vara.
Lycklig över att få finnas till ,
 lycklig över att ha sin härliga familj som man älskar över allt annat.
Lycklig över att ha underbara vänner runt omkring en.

Jobbet får en många gånger att tänka till...
En del människor har det så tufft och gnäller ändå inte.
Som någon sa :
"varför gnälla, det blir väl inte bättre av det.."
Det gäller att ta vara på dagen och göra det bästa man kan av den.

Ja, det är väl så det är, ta vara på dagen och gör det bästa av den...
Blicka framåt och älta inte det som varit.
Ta nya tag, livet är här och nu!!
 
    
 www.kreativinsikt.se



Sitter o funderar över det här med bloggen. Tänk vad många nya vänner man fått.
Vänner man inte träffat men det känns som man känner varandra väldigt väl.
Vänner man kan få hjälp o stöttning av, vänner som man gläds med och delar många tankar
o funderingar med.
Tack kära bloggvänner för att ni finns och jag hoppas  vi fortsätter vara vänner i lång tid!





 




Nu ska jag ta lite friska tag o sätta fart o röja upp lite.
När maja kommer hem ska vi ut i skogen för lite fika och
plocka vackra saker.
I kväll blir det fotbolls match för Basse. Kul! Det var ju ett tag sedan sist..

Hasta la vista!



Kommentarer
Postat av: Honungspojkens mamma

Å, det där kan jag verkligen hålla med om... Att bloggen ger en många fina vänner som man annars aldrig skulle ha träffat.



Kram

2009-08-31 @ 11:04:59
URL: http://honungspojken.blogspot.com/
Postat av: marma

Jag har också agitdet lugnt idag. Gräsmattan är fortfarande för blöt för klippning.

Håller med dig - skönt med bloggvänner. Bloggen har gett mig en ny dimension av livet faktiskt.

Kramar/marma

2009-08-31 @ 12:19:01
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: messan

Visst är det så att Livet är här och nu. Jag njuter för fullt ibland blir det en liten dipp i berg och dalbanan. Tack själv till dig!

Kram

2009-08-31 @ 13:12:15
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Nina

Hej hopp!



Va fint du skrivit! Ja tänk vilka underbara människor man har mött här i blogg världen. Det trodde jag aldrig då jag började blogga!

Vissa fastnar man lite extra för!

Är så glad att jag har mina blogg vänner. Ni betyder mycket för mig!



Hoppas du har en fin måndag!



Sam sover. Jag & Melvin tittar på Scooby Doo!

KRAMAR!

2009-08-31 @ 13:12:54
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Ja man får vara tacksam för det man har och ta vara på livet, för det går ju inte i repris.

Och bloggen är fantastisk, man får många vänner därigenom :-)



Misstänkte att du hade en systemkamera eftersom dina bilder blir så bra. Jag funderar på en lite dyrare kompaktkamera, en Panasonic Lumix DMC-TZ7. Vad tror du om den??



Ha en fortsatt underbar dag!

Kramar om!

2009-08-31 @ 13:28:32
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: lotta med juniocola

ja visst är det kul med bloggvännerna. nu i helgen har vi träffat flra av våra bloggvänner på lägret och det kändes som om vi kännt varandra i evighet:)

2009-08-31 @ 13:49:08
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: sara

Du har så rätt så...

Den enda nackdelen med alla fina vänner man funnit genom bloggen är ju att ni bor alldeles för långt härifrån ;)

Men det är väl på nåt sätt det som är tjusningen med det hela. Att man är så nära men ändå så långt bort. Lättare på nåt sätt att öppna upp sig då :)

Men det hade varit så kul att köra en bloggrunda norrut och hälsa på alla.



Läkarbesöket avklarat,men ingen medicin utskriven. Tydligen var mina prover bra. Besviken för att jag trodde att det var det jag behövde. Men såklart glad över att mina prover var bra. Ja, det är inte lätt.

Men du har gett mig ett par "sparkar", så nu ska jag verkligen försöka komma på vad jag egentligen vill göra i fortsättningen.

Tack för att du är en fin bloggvän och för att du skriver så klokt.

Många kramar

2009-08-31 @ 14:18:12
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!

TAck!

Vilket underbart inlägg. Helt rätt. Man ska leva i nuet och glädjas åt allt man har. Lite svårt ibland men man ska försöka.

Va mysigt att ut i skogen och plocka saker.

Ha en underbar dag

Kramar



o ja visst är de härligt att ha "hittat" så många vänner via bloggen. Härligt

2009-08-31 @ 15:06:27
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Rosie & Harry

Det låter som en skön morgon som börjar lite mjukt, det kan man behöva;)

Ja ibland så måste man titta framåt och inte titta bak. Men ibland så kanske man måste göra tvärtom.

Det som jag tycker är viktigaste det är att man har ett öppet hjärta. Att man kan gråta för att man vill det och att man även kan dela med sig.

Det finns säker många som inte gnäller men det är ju inte bra det heller.



måste hålla med det är helt underbart vad bloggvänner man har hittat.



Du skrev på min blogg om mina 9-barn. 2 av våra barn bor inte hemma. De har skaffat egna familjer och en av dem har ett eget barn.Vi är 7barn som bor hemma just nu. vilket är helt underbart.



Ha nu en helt underbar skön måndags kväll, kjamisar

2009-08-31 @ 16:17:52
URL: http://bearclaw.bloggagratis.se/
Postat av: Lena E

Håller med dig fullt ut! Livet är här och nu, ta vara på dagen den går inte i repris.

Ses på matchen =)

Kramen!

2009-08-31 @ 16:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0