Längesedan....

Nu var det ett tag sen jag skrivit...
Orken eller lusten har inte infunnit sig...inte haft nåt
vettigt att skriva..jaja, så blir det väl ibland.

Idag är jag iallafall ledig och det syns på vädret. Grått o trisst,
regnet hänger i luften.
Har precis varit ute o gått med Maria o hundarna, uppfriskande men kallt...
Fryser om fötterna..jag mitt smartskaft tog sandaler o inga strumpor...brrr.
Vi var både blöta och kalla....

Helgen bjöd iallafall på ett underbart väder!
Fredagen var vi ju iväg och lunchade med jobbet på Gamla Starberg som
ligger mellan Hedemora och Falun. Ett fint ställe som jag
rekomenderar. En härlig trädgård finns där men än hade det ju inte börjat
blomma så man kanske borde ta en sväng dit senare i sommar..
Det var buffe så man plockade av det som man gillade.Varmrätten föll mej tyvär inte i smaken,
ryggbiff eller lamm, så jag åt desto mer av allt annat..
Fredagen var för övrigt min sista dag på jobbet o det kändes skönt.
Nu slipper jag de delade turerna.

     

Jobbade i lördags på ICA så då
hann jag väl inte njuta så mycket av solen men kvällen var skön.
Kattas pojkar var här, vi var ute och promenerade, såg årets första "orm".
En liten kopparödla, och JA, jag anser att det ÄR en orm..så det så!



Grillade hamburgare och avnjöt ute på altan innan Robinson började och FEL vann...

Zindra o Saba var här på em/kvällen oxå...

  
Daisy är nyklippt o fin!           Zindra                                       Saba



Söndagen var ledig dag med underbart varmt och skönt väder.
Richard o Basse drog till Stockholm på kalas Jag o Maja stannade hemma , ingen
lust att tillbringa ledig dag med vackert väder i bil eller inomhus..
Hade en härlig söndag. Först  låg vi ute i solstol o käkade godis o bara njöt av solen.
Sedan promenad till fotbollsplanen, tittde på fotboll och åt glass.
maja o Cristian tog sej ett dopp.

På eftermiddan åkte vi till min Mor o far och firade mors dag. De var ute i husvagnen.

Mamma o Daisy sitter på bryggan o njuter av sol o värme!!
Tack mamma för trevlig eftermiddag och god mat!!!


Maja badade i det "varma" vattnet.....



   




I går var första dan på nya jobbet...Gissa om man var trött när man kom hem..
Mycket ny information och mycket som snurrar i huvudet. Vi hade en dag
som vi inte hade patienter på. Min handledare visade mej runt och berättade.
Kommer bli jättebra, tror jag men det är mycket att ta in.

I kväll ska vi vara med i Blodomloppet. Trisst att det är sånt här väder bara men det
är väl bara att klä på sig. Vädret går ju inte att göra nåt åt....tyvär.
 Nog hade det varit trevligare med sol och värme! Efteråt blir det picnic eftersom
picnic korg ingår när man är ett lag.

Nu ska jag gå o koka en kopp te och rosta en macka. Måste sedan handla lite
 och försöka göra en snabbröjning här hemma. När det är soligt och fint så gör
man ju inget alls hemma  och det syns verkligen nu....

Hoppas man snart få se denna underbara blåa himmel igen!!!!!!


Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Eva

Oj vad mycket fina bilder! Ser ut som du haft sköna dagar :-) Själv var jag mest hemma och fixade och donade. Det är nämligen lägenhetsvisning idag igen :-)



2009-06-02 @ 10:53:06
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härliga och glada bilder, vilket mys :)



Hoppas även loppet går bra och att "efter"-picknicken blir trevlig.



Kramkram

2009-06-02 @ 11:10:30
Postat av: Inger Maryissa

Jo, det blir så ibland, men som tur är så finns bloggen och även bloggvännerna kvar.



Ja, idag är det mulet och regnigt och betydligt kyligare.

Vilken skilland från igår och tidigare i helgen.

Kan tänka mig ni hade en härlig helg och fina och mysiga bilder.

Kul att få se en kopparödla på bild.

Jag har aldrig sett en sådan i verkligeheten.

Ja....detta om det är en orm eller ödla....intressant...



Vilken otroligt fin bild på ögat du visar oss här också.



Ja, det är mycket nytt och nya intryck osv. på ett nytt jobb och speciellt den första dagen.

Hoppas du kommer att trivas där.



Ha en fin fortsatt dag, och ja, hoppas vi snart får se denna underbara blåa himlen igen.

Kram

2009-06-02 @ 13:49:25
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Lena

Självklart är kopparödla en orm! Instämmer till fullo. ;)



Sv: Ja, är man efterklok så är man. Det har regnat här med och jag gick ut utan strumpor. Kallt som attan var det. Nåja, jag lärde mig. Strumpor åkte på när jag kom hem. :)



Ha en härlig fortsatt dag.



2009-06-02 @ 14:08:49
URL: http://celena.blogg.se/
Postat av: merja

Vad fint det måste vara på Gamla Starberg på sommaren, ser idylliskt ut.

Usch att hon vågade bada redan, modig tjej, måste varit kallt.

Kopparödla, ja, en orm är det allt. Är det något djur jag inte gillar så är det ormar.



Kram

2009-06-02 @ 21:48:43
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Häxprinsessan

Hoppas din blåa himmel kommit...Nytt jobb är ju alltid ansträngande om än inspirerande. Hoppas du trivs fint! Tänk att ni badar redan...här får vi nog vänta till efter midsommar.



Detdär med skirvlust är ju knepigt. Men man kan jku vila lite från bloggandet också .Det är ju ett skönt fönster i livet, för mig. Men ibland blir jag trött och det blir segt...samtidigt så vill jag ju hålla kontakten med exempelvis, dig. Men du...simma lugnt. Det finns tysta dagar och tider och pratsamma sådana. I längden jämnar det ut sig.



Kram

2009-06-03 @ 09:49:35
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se/
Postat av: Mette

Vilken snygg blogg och vilka fina bilder du lägger ut.

Kram

2009-06-04 @ 20:53:01
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: malin

Oooh,va fina sommriga bilder.



Kramisar Ma

2009-06-05 @ 11:26:58
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0