Ny dag....

En ny dag..... Solen skiner, yippie!!
Jag har vaknat till , druckit pepparmintste med honung,
ätit knäckemacka med leverpastej och smörgåsgurka.
Slöat lite framför TVn, slängt i färg i håret som snart ska sköljas ur.
(Måste få bort det gråa...)

NU måste jag sätta lite fart med andra mindre roliga sysslor,
dammsuga av o fixa tvätt. Gjorde absolut ingenting i går på min lediga dag.
Hade ingen energi o lust alls till att göra något igår...Skönt att bara "vara" o ta
det lugnt efter en jobb helg..
Jag o Maja bakade smaskiga chokladbollar o tog oss en  promenad med daisy.
Det är så mysigt att gå på promenad med maja och prata om vad som hänt under dagen.

Jag har fått kontakt med en "gammal" klasskompis från grundskoletiden.
Jätteskoj!!! Kul att höra vad som hänt och hur hon har det idag.
Man säger alltid att man ska hålla kontakt med varandra men oftast rinner det ut i sanden..
Varför?!? Man borde vara mer rädd om att vårda sina relationer med vänner.
Kul iallafall att man får chansen tillbaks att hålla kontakten. Ibland är det bra med cybervärlden!

Nu är det bäst att jag går o sköljer ur håret innan det trillar av...

"Ta vara på dagen och njut av livet- i morgon kan det vara för sent."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0