Kvinnan...

Kvinnan tar sig en titt i spegeln när hon är:

3 år: Tittar på sig själv och ser en Drottning

8 år: Tittar på sig själv och ser Askungen eller Törnrosa.

15 år:
Tittar på sig själv och ser Askungen, Törnrosa eller
Hejaklacksledaren - om hon inte har PMS och ser en fet, finnig och FUL tjej.
(Mamma, jag KAN inte gå till skolan och se ut så här!).

20 år:
Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,
för stripigt/lockigt hår - men bestämmer sig för att gå ändå.

30 år:
Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,
för stripigt/lockigt hår - men bestämmer sig för att hon inte har tid att
fixa till sig själv så hon går ändå.

40 år:
Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,för
stripigt/lockigt hår' - men säger 'Jag är åtminstone ren' och går ändå.

50 år:
Tittar på sig själv och ser 'Jag är' och går vart hon vill.

60 år:
Tittar på sig själv och påminner sig om alla människor som inte ens
kan se sig själv i en spegel längre. Går ut och återvinner världen.

70 år: Tittar på sig själv och ser visdom, skratt, förmåga - och går ut och
njuter av livet.

80 år:
Bryr sig inte om utseendet. Sätter bara på sig den lilla hatten och
går ut för att ha kul i den här världen.

Kanske skulle vi alla ta på den där lilla hatten tidigare.


(Tack "Myran"för mailet, hoppas det var ok att jag delade med mig här.)

Kommentarer
Postat av: ylva

absolut :). faktum är att en hatt faktiskt fungerar. det är lättare att gå ut då. och såklart lättare att ha roligt.



vilka vackra vass- och bryggbilder nedan :).



och tack såklart ;).



hoppas på en fortsatt vacker vecka!

2009-05-21 @ 06:52:53
URL: http://hjerteting.blogspot.com
Postat av: britten...

å låt oss ta på hatten redan nu...kram och tack för goa kommentarer hos mig

2009-05-21 @ 07:30:01
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kul och mysigt skrivet.

Ha en bra fortsatt dag.

Kram

2009-05-21 @ 14:34:58
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0