minnen....

Idag när jag åkte i bilen till jobbet kom  helt plötsligt
den där klumpen i magen och  känslan från Thailand o tsunamin
kom över mej...
Hur kan den bara helt plötsligt dyka upp så där? När ska känslan
försvinna?
Tänk att vi iallafall kom hem tillsammans hela familjen. Fortfarande ofattbart..






Det konstiga är att när vi satt o tittade på TV 4 så handlade det om en tjej som
förlorat sina föräldrar i tsunamin. Temat var " kan man älska andras barn"?
Ja, var svaret, det kan man!
Tjejen bodde nu hos sin faster o farbror, det var helt självklart att de
skulle ta hand om henne.
Väldigt fin och bra intervju. Stark tjej som ville dela med sig!

Dom hade faktiskt pratat innan om vad de skulle göra om någons
förälder skulle dö. Vad skulle de göra, vad hände med barnen?
De bestämde att de skulle ta hand om varandras barn ifall nåt hände.
(och så hände det ofattbara ett halvår senare...)
Viktiga frågor som man kanske måste prata om.
Vad händer barnen om man dör? Har man nån reservplan?

Det är saker som man helst inte ens vill tänka tanken på, men ändå så viktigt!

jag längtar till Thailand, måste nog hem o kolla lite bilder sen.

Nu ska jag gå ut på en liten promenad med daisy i regnet...
Hon fick följa med till jobbet idag.

Ta vara på ditt liv!

Kommentarer
Postat av: sara

Hej...

Usch då...har ni varit med om Tsunamin?? Var ni i KOh Lak när de hände, eller?

Kan tänka mig att de minnesbilder man har aldrig riktigt försvinner. Men som tur är så bleknar de...

Sådana frågor är ju verkligen viktiga, men så otroligt svåra att prata om. Det ska ju INTE hända.Men tyvärr gör det ju det för vissa.

Hoppas du får en fortsatt bra tisdag.

2009-05-05 @ 12:55:35
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå!



Nejmen fy, var ni där nere då.



Faktiskt så har vi pratat om sådana viktiga saker här hemma o kommit överens om hur vi ska göra. Känns otroligt skönt att veta vad min man vill o att han vet vad jag vill. Vi har även pratat om vem som ska ta hand om våra barn om båda försvinner o är även där rörande överens om vem som ska "FÅ" dem. Jätteskönt.



Ha en fin dag hos frissan idag, även om det nu inte är du som får njuta i stolen.



Kram Husan

2009-05-05 @ 14:32:19
Postat av: marma

Tack för besöket!



Hu va' jobbigt för er med tsunamin. Makens kusinbarn med fru och två söner omkom därnere. Det var fruktansvärt, inte minst för de två döttrar som var kvar hemma!



Ha en bra dag och kramar från Marma!

2009-05-05 @ 15:08:39
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Läser om din arbetsvecka och det nya schemat men herregud det är ju inte klokt. 5 sådana turer på en och samma vecka?????. Vi har bara delade turer på helgen och det klagar vi över.

Förstår att du var med om tsunamin jobbigt. Själv förlorade vi två vänner iden. Tungt.

Ja man ska ta vara om varandra och om varje dag man vet aldrig hur fort livet kan vända.

Sköt om dig.

Kram

2009-05-05 @ 15:58:21
URL: http://lillaanna.blogg.se/
Postat av: sara

Mmmm kan relatera lite grann... Sjalv ar jag ju ganska tom efter tsunamin... Har inte sa mycket kanslor direkt... Ar bara slatstruken hela tiden!!

Nar jag fick kniven pa strupen var jag inte ens radd!! Tyckte bara att han skulle gora ett ordentligt jobb om han nu skulle doda mig o inte bara rispa halvdant??

Igar fick jag reda pa att jag var tvungen att avliva min fantastiska 2aring(hast) Hon har en hovled som ar helt forstord. Jag bara tar beslutet och forstar att jag ska vara ledsen men ar bara lika tom som vanligt!!

Nar ska det andra sig??? Jag vet inte om jag gratit efter tsunamin? Skrattar ibland gor jag iallafall!! Alltid nagot!!

Vi var jatteglada att mamma pratat med oss om hur hon ville ha begravningen. Tror faktiskt hon skulle vara mer an nojd med resultatet,det blev en jattefin begravning med ratt mycket thailandsk tuch!

Kram Sara

2009-05-05 @ 17:35:28
URL: http://sarauggelberg.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

:-)



Tack för omtanken.. Jag tror det var ångest.. Jag får panikångest när jag blir stressad och har en kollega som lyckas trigga igång det med jämna mellanrum..brukar inte bli yr bara men nån gång skall ju vara den första :P

2009-05-05 @ 18:58:44
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: messan

Åh, var ni med om Tsunamin. Det var en fruktvärd tragedi. Har läst en bok om en kvinna som förlorade sin man och två barn i katastrofen.

Att var rädda om varandra varje dag och att uppskatta livet är så viktigt!

Kram

2009-05-05 @ 19:02:25
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Häxprinsessan

Ja, så hemskt. SÅ otroligt lyckligt för er som kom hem tillsammans. Det måste vara obeskrivligt...och så märkligt minnet fungerar. Hur man kan alldeles bli uppfylld av en stark känsla..



Kram

2009-05-05 @ 19:03:10
URL: http://sexbarnsmamman.bloggspot.com
Postat av: Sussi

Skulle det hända nåt med nån av mina vänner eller min syster skulle jag inte tveka att ta in deras barn.. Jag skulle inte ens tänka på det..



Ha en fin kväll

Kramisar

2009-05-05 @ 20:50:46
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Birgitta

Ja sånt tänkar man inte på förrän det är försent. Hoppas alla våra skyddsänglar kan förhindra sånt erlände. Skulle också vilja åka till Thailand nån gång. Hoppas du hade en trevlig dag, trots allt!

Kram Birgitta

2009-05-05 @ 21:43:08
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Ja sånt tänkar man inte på förrän det är försent. Hoppas alla våra skyddsänglar kan förhindra sånt erlände. Skulle också vilja åka till Thailand nån gång. Hoppas du hade en trevlig dag, trots allt!

Kram Birgitta

2009-05-05 @ 21:43:56
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Malin

Ok, vill inte!;) Fy, usch! Vilken ofatbar tur ni haft. Det var verkligen inte meningen att det skulle sluta illa för er. Snacka om en ny chans.



Kram Ma

2009-05-07 @ 13:48:13
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0