Måndag morgon.....

Huvudet känns tungt och kroppen trött.
Känns som jag varit på världens fest hela helgen.....
Kan det möjligen vara den halva kopp glögg jag drack i går kväll eller
saknaden av partaj och starka drycker?!??
Troligtvis den sista nämda.......

Skönt att vara ledig idag med.
Somnade gott om när jag lämnat Maja vid bussen.
Oj, vad skönt man sover då , men desto segare när man vaknar..

Vad har dagen att erbjuda?
Jo , mörkt o trisst väder med regnet hängandes i luften.
Solen och ljuset skiner med sin frånvaro.

Ska snart bege mej in mot staden.
Utvecklings samtal med Maja väntar. Något som hon sett fram emot. Hon
har inte ännu kommit till den åldern när det pinsamaste som finns är när
 föräldrarna kommer till skolan. Hon tycker tvärtom att det är jätte roligt.
Pratar och berättar gärna om sitt skolarbete och är stolt och glad.

(Till skillnad mot när de blir större...då sitter dom  tysta och tycker att det
 är det pinsamaste som finns!!)

Kanske blir det ett träningspass kl 17, får väl se hur jag känner då.

Ikväll ska jag kolla på Tv4 " Mamma till en mördare"
Säkert en tänkvärd och gripande serie som startar i kväll.

Om 2,5 vecka väntar Spanien....4 dagar med förhoppningsvis lite sol o ljus.
Men med min vanliga otur så regnar det säkert o är kallt o trisst...
Jaja, SANGRIAN finns ju iallafall på plats och får trösta o värma mej i såna fall.




Nu sätta fart......Måste komma ihåg att packa med mej kuvertet med frågor
som maja svarat på till utv samtalet.
Jag har ju "porscheminne"......Bra men snabbt.....

Kanske beror det på att man hela tiden har en massa saker i huvudet, vad vet jag?!?

Kram till dom som vill ha!
Var rädd om er och ta vara på dagen!



"Allt som varit vid liv somnar o vilar till våren är ny

Kommentarer
Postat av: messan

Vi har trist väder här också. Det verkar som om solen står på off knappen hela tiden nuförtiden. Önskar jag kunde trycka på on.

Lycka till med samtalet!

Kram

2009-11-16 @ 13:01:10
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Lena

Hoppas det går bra på utvecklingssamtalet.

Min tonåring vill gärna inte att mamma ska följa med till skolan längre. Men på utvecklingssamtal är det viktig att vi som föräldrar är med. Ju större de blir desto mindre kontakt med skolan får man. Tycker jag ialla fall.

//Lena

2009-11-16 @ 13:24:01
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Å Spanien låter härligt! Kan det vara så att dagsformen i dag beror på att du hade en vit lördag? :D

2009-11-16 @ 15:44:41
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Här är det också grått idag. Åh, jag vill följa med till Spanien:)

2009-11-16 @ 16:59:59
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0