Natti natti

Ögonen svider av trötthet.
Efter en tidig morgon med en natts dålig sömn så känns
tröttheten av.
Så skönt att nu vara långledig, 4 dagar.
Jag fullkomligt älskar mitt jobb, men just nu känner jag att
jag behöver lite ledigt, behöver ro och lugn. Behöver vila och
lite andhämtning.....
Behöver hämta ny kraft och energi.

Förresten, har jag berättat att jag fått förlängt vik till 7 februari?!!

Yippie!!!!!!! Hoppas det blir ännu mer. Jag vill verkligen vara kvar!!!
Att jobba med barn och ungdommar är toppen.
Många undrar om det inte är jobbigt att jobba med sjuka barn?
Men faktiskt så är det oftast så att man skickar hem friskare och piggare barn.
Barn är helt underbara att jobba med!!!!! Man får också härlig kontakt med föräldrarna.
Idag fälldes några tårar när avsked togs till en familj som fick åka hem...
Jag är så känslig för sånt, gillar inte att ta farväl...



Kvällen har varit skön, tacos, bastu och halvsovande
sett på IDOL.
Tove var sagolikt duktig idag. Jag älskar låten hon sjöng, så det gjorde
inte saken sämre......

Nu väntar sängen innan jag somnar här i soffan med datorn i knät.

I morgon ska jag sova tills jag vaknar av mej själv....ingen klocka ska ställas.
Härligt!!!!1
Natti, natti! Dröm sött! Vakna pigg o gla, annars får ni köpa kexchokla.....
                                                                                    

               ( Hiihihi, vilket rim jag fick till, va?!!!)  



                 När du ska sova står världen stilla
                 Då dina ögonlock sluts tänds stjärnorna
                 När din suck av frid når mina öron tystnar fåglarna
                 Då du somnar ställer livet om sig till en ny epok
                 för dig, för mig, för alla andra
                                                 
                                                  Dikt av sara Högendahl


                             


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Det är underbart att jobba med människor. Jag gör inte det i dag, men har gjort tidigare under en period på ett par år. Det var arbeteslösa jag jobbade med då, men bara detta att kunna försöka lyfta livsglädjen till andra är så givande. Jag förstår att du gillar att jobba med barn!



Hoppas du fick en riktig god natts sömn!



God morgon! :D

2009-11-14 @ 07:10:22
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Härligt att du trivs så bra på ditt jobb. Att jobba med barn är roligt, men kan också ta mycket energi så man behöver vara ledig och vila ibland. Grattis till att du fått förlängt.

Godmorgon, ha en underba Lördag!:)

2009-11-14 @ 09:14:40
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Åsa Johansson

Härligt att du fick förlängt!! Jättegrattis! Kram på dej i höstrusket!

2009-11-15 @ 09:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0