Planering......

Planering,,,,,det är inget ord jag känner till.
Vet knappt vad det betyder.
Planera? Är det nåt man ska göra?
Oj, då...det har jag missat totalt.

Kanske finns nån kurs i planering som man borde gå...

Varför inte bara ta dan som den kommer, göra det man känner för
 NÄR man känner för det...

Klockan är nog världens sämsta uppfinning. Tiden kommer o tiden går ju iallafall,
vare sig vi vill eller inte.

Jag har iallafall varit o handlat så mina tjejer o sonen har nåt smaskigt att
äta i kväll.
Jag ska jobba em/kväll och Richard är i Storstan på möte.
Tur att man har Alex som är så snäll o är hemma med sin lillasyster.
Dom ska nog mysa och ha trevligt tillsammans i kväll.

Jag har handlat så dom kan laga god mat. Tacos eller kött o ugnspotatis....

I morgon börjar jag tidigt, 6,45 ,och jobbar till 15.

Kl 15 ska vi på kalas till borsan o fira Fredrik som fyller 16 idag. (GRATTIS!!!!)
Kl 18 ska vi på mer kalas/inflyttningsfest.
Då är det Olle, Tua o Karin som fyllt år.

Ja...då kommer vi till min braiga planering igen......
4 födelsedagar...och tror ni jag har inhandlat presenter?!?!???

Rätt gissat....NÄPP!!!!!!! ( som vanligt)


Jaja, det ordnar dig....på nåt sätt....kanske....

Det är en världslig sak..det finns värre saker att grunna på.

Richarad är ju som sagt borta i Stockholm o kommer inte hem förräns sent i morgon
så honom kan jag ju inte skicka.

Äh, tiden är nog på min sida...jag hinner.( Man kan väl vrida tillbaks tiden lite..)

Nu måste jag torka av golvet innan jag ska dra in till stan o lämna över
Daisy till Alex innan jag drar till jobbet.
Daisy löper fortfarande o lämnar en del små fläckar här o där...

Håret ska fixas till, duschen ska intas och lunchen ska hamna i magen.

Varför sitter jag då här kan man undra?!?!?
Jo, det var det där med PLANERING...som jag struntar i..

Hasta la vista!
Kram till dom som vill ha o njut av livet!

                          

Jag tänker INTE stressa ihjäl mej.....det får bli som det blir....



Kommentarer
Postat av: Rosie & Harry

Då har ni fullt upp:) med att köpa presenter.

Men jag hoppas ni får en skön fredag fast det är mycket som skall göras.



HA det så gott min vän och va rädd om dig, kjamen

2009-09-25 @ 12:56:21
URL: http://bearclaw.bloggplatsen.se/
Postat av: Gun

Man kan ju inte planera allt, men jag får smått panik av att vara alltför oplanerad. Då får jag ingenting gjort istället. Kram till dig också!

2009-09-25 @ 13:14:36
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: malin

Ja men kläm in några julklapps köp samtidigt då så ligger du ute i tid! ;)



Hoppas jag får min SPA julklapp. :)Läääängtar!



Kram Ma

2009-09-25 @ 13:24:09
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: tess

Om din lust vill ta med digut ska du väl följa den. Man måste inta ha lust att göra nytta i hemmet. den lusten kan ju komma av att man är ute. Följ hjärtat det brukar vara det bästa.



Ha nu en fin helg //tess

2009-09-25 @ 13:27:10
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Marie

Underbar inställning!Jobbar på att leva så.

2009-09-26 @ 00:18:37
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: sara

Klart jag vill ha en kram :)

Ja, livet blir ju inte bättre av att stressa. Allt ordnar ju sig på nåt viss ändå.

Hoppas ni får en bra lördag och att ni hinner njuta av den också.

En liten kram tillbaks till dig

2009-09-26 @ 08:53:48
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: ingrid

Har nog ganska bra koll, jobbar ju på förskolan ha, ha. Sen är det lite så att när man som vi bor på landet o har en bit att köra måste man planera rätt mycket varken man vill eller inte. Ännu mer innan när ungarna bodde hemma o det var skjutsande hit o dit. Kände det nu i helgen när dottern varit hemma vi har legat av oss lite. Om jag nu ska prata om planering får jag nog sluta skriva nu annars får våra gäster inget att äta ikväll..Och det vore ju synd för det var nog ett helt år sedan de var här.

2009-09-26 @ 16:24:22
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0