Minnen....

Tänk, idag är det 6 år sedan jag sa farväl till livet.....
fast änglarna var med oss och hjälpte oss att få vara kvar på jorden.

                              

Minnena kommer nog aldrig att blekna, dom finns med hela tiden på nåt sätt.
Ljuden, bilderna, rädslan.....kommer nog aldrig försvinna.
                                

Jag känner tacksamhet för livet, tacksamhet för alla vänner, familjen.
  Det finns alltid något gott med alla hemskheter som händer, man uppskattar livet på ett annat sätt.
Man blir mer ödmjuk för livet och för andra människor. 
Jag försöker leva i nuet. Det är inte alltid så lätt, men jag försöker iallafall.

Det materiella är inte viktigt utan det viktiga är att vara rädda om varandra, bry sej om,
finnas till. 
                                     

Det enda som är beständigt är förändringen

Vad vi är idag
kommer av våra tankar igår,
och våra tankar idag
bygger vårt liv i morgon:

Vårt liv skapas i vårt eget sinne.
(visdomsord från Buddha )

Var rädd om dej själv och andra!
Lev idag, andas, finns.
Livet är till för att leva.








 

Kommentarer
Postat av: christina

Du har så rätt så Marie............

Kram

2010-12-26 @ 22:28:09
Postat av: Pialotta

Ingen som inte var med kan veta hur det egentligen var.. vi kan bara ana och försöka förstå. Måste varit en riktigt hemsk upplevelse som hänger med en, kanske inte hela tiden, men bilderna kommer säkert upp emellanåt. Jag kan förstå din tacksamhet att ni klarade er. Det är ju så när man upplevt hemska och svåra tider händelser i livet, är man enormt tacksam att det är över och man klarat sig.

Bra skrivit av dig.

Kramas

Postat av: Gun

Det går inte att föreställa sig hur det var. Är så glad att det gick bra för er. Kram

2010-12-26 @ 23:14:43
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag förstår att hela julfirandet genomsyras av den upplevelsen ni hade. Jag håller med- när man inser hur tunn linjen är mellan livet och döden och inser att allt vi har är nuet- som vi dessutom inte alls kan planera oss till eller kontrollera- så växer ödmjukheten. Livet lever vi, just nu. För det är allt vi har. God jul och tack för påminnelsen. Kram!

/Anette

2010-12-27 @ 09:13:10
URL: http://bagger.blogg.se/
Postat av: Helene

Va fint du skriver...

Jag blir så berörd av dina ord.

Jag ser på bilderna att ni var med om tsunamin eller ??

Ja livet är inte självklart...man ska vara rädd om det...

Va rädd om dig och KRAM från mig / Helene.

2010-12-27 @ 13:23:03
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Maja

Ja tänk att det var 6 år sen vi var med om tusanamin .

Det är så hemskt att bara tänka att vi var så nära döden.

Men som tur var sö klarade vi oss.

Tänk så hade vi varit på stranden! Då hade vi nog inte klarat oss tror jag . Vi hade tur vi var inte nån av dom 280000 som dog.

Änglarna vakar över oss.

Kram din Maja

Älskar dej kram kram

2010-12-27 @ 21:59:05
URL: http://majakjerulf.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-12-28 @ 14:44:14
Postat av: sara

Visst finns det änglar och jag är glad att de fanns hos er för sex år sedan.

Leva i nuet är inte alltid så lätt. Man försöker att alltid göra det som känns rätt för en själv och leva sitt liv så som man själv vill, utan att vara egoistisk. Men det blir inte alltid rätt ändå.

Hoppas ni haft en mysig jul. Stor kram <3

2010-12-28 @ 16:43:28
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Lena

Det bästa är nog att leva i nuet och vara rädd om varandra.

Kram Lena

2010-12-28 @ 20:49:06
Postat av: Marie

Mmmm....mycket tänkvärt alltsammans. Känner igen mig i det där med att starka och svåra upplevelser får en att se på livet med andra ögon. Jag har för övr också haft änglavakt i mitt liv....mer än en gång.

Jag tror dessutom att det definitivt finns en mening med allt vad livet ger oss antingen det är av ond eller god natur.

2011-01-06 @ 14:39:27
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: Birgitta

God fortsättning kära vän, hoppas allt är väl och livet rullar på som vanligt :) Tänkvärda ord du skriver..... Att leva i nuet är det bästa och att fånga dagen, så gott man kan. Det är livskvalitet och det gör att änglarna finns vid vår sida då vi behöver dem. Kramiz

2011-01-24 @ 15:18:32
URL: http://birgittagh.blogspot.com
Postat av: Ma

Så bra sagt det enda som är beständigt är förändring. Så lätt att glömma det och ta sker för självklara.



Min son fyller också 18 i år, fast i april. Himmel vad tiden går.:)



Kram Ma.

2011-02-17 @ 08:35:53
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0