Tankar.....

Efter en tuff och jobbig natt på jobbet med mycket tankar och känslor så var det skönt att få
rensa själen lite och släppa in en massa glädje och kärlek i kropp o själ.

Showskolan hade idag sin uppvisning som avslutning på en rolig vecka för många barn.
Vilken utstrålning glädje och entusiasm.H ÄRLIGT!!!

TACK till alla barn och ledare. Precis vad jag behövde idag!

                                

Jag gick därifrån med ett gladare hjärta. Lättare i sinnet .....

En härlig, varm och skön dag.
Även om det är svårt att släppa tankarna, funderingarna....

Tänk att för vissa människor blir ingenting sig likt nåt mer, tryggheten liksom dras undan.
På ett ögonblick så  ändrar sig allt, tiden stannar upp, jorden slutar snurra.

Medans det för andra är en helt uderbar dag.. Ingenting kan rubbas.

Tänk vad orättvist livet kan vara,  så hemskt och grymt. Man kan undra varför vissa drabbas så.
Varför ???

Jag älskar mitt jobb, men ibland är det svårt att släppa taget. Svårt att sluta fundera.

Tänk om man bara kunde blunda och hålla för öronen och slippa ta in jobbiga saker.

               

Tänk om alla kunde få vara tryga och lyckliga tillsammans med dom man älskar.

Jag skickar massa styrka till alla människor som behöver .
Tänk på att ta vara på dagen, på livet!

                 



Livet är skört, livet är här och nu. Var rädda om varandra!

Försök se det vackra,titta dej omkring, andas.



"Bara man andas klarar man allt." 

                                (
Kloka ord från en patient som jag alltid kommer bära med mej.)

Nu ska jag gå o sova, i morgon är en ny dag.



                                                       










Kommentarer
Postat av: Anki

Det är tur man inte vet vad som kommer att ske!!!!!!!!!!!!!! Men på nåt konstigt sätt överlever man det mesta! Jag vet!

2011-07-08 @ 23:46:09
Postat av: Camilla

Det var riktigt kloka ord din patient sa.

Och riktigt sanna ord,må jag säga.

Kram på dig!

2011-07-09 @ 08:36:36
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Helene

Jag blir så berörd av dina ord...

Ja man ska stanna upp och tänka efter vad som är värt i livet...

Ha en fin lördag.

Kram Helene.

2011-07-09 @ 13:22:09
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Gun

Tufft att ha ett jobb som tar så hårt på en, men samtidigt kanske man lär sig njuta mer av det man har.

Kram på dig!

2011-07-10 @ 11:45:44
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Helene

Önskar dig en fin tisdag.

Kram Helene.

2011-07-12 @ 11:01:02
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Angelina

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-07-12 @ 12:38:13
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: carola

åh så kloka ord du bjuder på Marie.

Jag undrar också varför vissa hela tiden får kämpa och ha motgångar medans vissa bara knatar genom livet.



Vi möttes åter av en rejäl motgång i helgen och jag har ännu inte hunnit med att fatta. Hinner aldrig i kapp känns det som.

Varma kramar till dig

2011-07-12 @ 15:14:18
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0