Här igen....

Jag har varit lite frånvarande på bloggen ett tag.... Men jag skriver ofta, i mina tankar.
 Orden kommer bara inte på plats.

 Jag försöker känna inre frid, men det är inte så lätt....
 Jag försöker inte oroa mej, försöker ta dagen som den kommer. Livet är här och nu, jag vet!

Finner lugnet när jag är ute i den underbara naturen vi har. Solen, fåglarna, vattnet, lugnet ger mej kraft.

 Igår var vi på vildsvins spaning.....men inga vildsvin fick vi se. Var ute vid en plats där någon brukar mata dem. Jag och sonen smög oss ut....Maja satt kvar i bilen.
 Kände dess närvaro på nåt sätt, men de kanske kände vår rädsla och visade sig inte. Vi får göra ett nytt försök vid ett annat tillfälle.

Ibland undrar jag om det är mitt ursprung, mina förfäder som gett mej känslan för naturen.
 Är så glad att jag i sånafall har fått deras kraft. Är stolt och glad över mitt samiska ursprung.

 Tänk, morgnarna när jag och farfar var ute för att jaga bort renarna från potatislandet.
 Renarnas grymtande, deras stora ögon som tittade på oss. De reste sej sakta upp och gick i sakta mak bort därifrån för att stanna en bit bort och fortsätta sitt betande.

Tänk när vi stod mitt i renflocken på kalvmärkningen, när vi barn tjivades om vem som skulle få de bortskurna öronbitarna efter att man märkt deras öron....

Tänk när vi grillade vår korv över öppen eld eller stekte gårdagens palt.....

Tur att man kan spara vackra minnen i sitt hjärta för att plocka fram när man behöver dom.



"Det finns inga måsten.
 Antingen vill du,
 eller så vill du inte."


Kommentarer
Postat av: emelie

åh den låten är så himla fin :) Kram på dig Marie!

2011-09-29 @ 11:55:27
URL: http://emeliesfotoblogggg.blogg.se/
Postat av: Helene

Jag känner som dig ibland.

Jag oroar mig för saker som kan hända istället för att leva här och nu...

Det måste vi lära oss att bli bättre på !!

Ha en härlig torsdag på jobbet.

Kram Helene.

2011-09-29 @ 12:41:38
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Vilka härliga minnen!



Uppe i Sierra Espuña dit vi brukar åka och campa (2 timmar med bil, dom har även campingstugor) där finns det goda chanser att se vildsvin. Fast det är lite fusk. Där uppe i bergen finns en restaurang (god paella!) dit dom vilda vildsvinen brukar komma eftersom dom bjuds på käk :-)

Fast vi har sett vildsvin på andra håll där med.

2011-09-29 @ 19:01:07
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: carola

vet inte varför men norrland är i mitt hjärta..Skulle vela bo i en liten kåta med ´min same..Det är så vackert och människorna är så trevliga, hjärtan av guld

2011-09-29 @ 22:13:10
URL: http://mammacarola.blogg.s
Postat av: Ingrid

Att råka komma på vildsvin är rena turen (eller inte) har bara lyckats se två gånger.. båda gånger i gryning..

2011-10-01 @ 11:28:22
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Eva N

Vacker låt! :-)

2011-10-01 @ 19:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0