Ljud....

Sitter här på läktaren .
Ser folk överallt, ljudnivån är hög.
Hallen sjuder av liv, rörelse, kämparglöd, glädje....

Det är kul att titta på alla spännande matcher. Duktiga spelare.

Sitter här o betraktar ... Försöker koppla bort ljud... Stoppar i mina hörlurar, sätter på musik.

Jag tycker det är jobbigt med folk och ljud, blir för mycket, för högt.. Blivit mer ljudkänslig efter tsunamin. Så är det..
Minnen som aldrig bleknar...

Längtar efter tystnad.

Går ut en sväng.
Andas....fyller lungorna ned luft.
Skönt att vara för sej själv en stund.
Frisk luft och tystnad ger ro till själen.

Nu är jag redo för ännu en spännande match med våra duktiga tjejer!


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Det är jobbigt med alltför mycket ljud. Fast tystnaden är ännu värre. Då märker jag mer av min tinnitus...



Hoppas det går bra för Majas lag!

:-)

2012-04-15 @ 11:25:45
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Lena

Jag har också svårt med en massa ljud. Det kan vara svårt att koncentrera sig på vad någon säger när det är mycket ljud runt omkring. Ibland när man är ute på festligheter kan folk prata som sitter nära mig men ändå hör jag inte vad de säger. Blir lite pinsamt ibland. Vet inte varför kanske har jag bara dålig hörsel...

//Lena

2012-04-15 @ 20:53:21
URL: http://bloggissoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0