Ojdå.....


Som vanligt höll jag på att glömma att det ska bakas tills i morgon....
Majas handbollslag ska sälja bröd för att få in pengar till sin lagkassa.

Eftersom hon tränar o det blir försent att baka när hon kommer hem så satte jag fart.

Kladdkake muffins o kolakakor blev det.

Självklart tog sockret slut så jag fick hoppa i bilen o dra till Ica .

Bjöd på en del leende när jag ilade runt på affären med mitt hår på ända och iklädd min illgröna, randiga jumpin....

Receptet till kladdkakemuffinsarna bjuder jag på här:

2 ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
4 msk cacao
1 krm salt
100 g smält matfett

1. Rör ihop ägg o socker. Vispa ej!!

2. Blanda sedan de torra ingredienserna och rör ner i äggblandningen

3. Grädda i nedre delen av ugnen 8-10 min i 225 grader.

Lycka till!!

Annars har jag haft en skön ledig dag med besök av trevlig o go kollega.
Skön promenad o sedan god lunch.
Hon hade med sej lax som hon tillagade o jag stod för den kokta potatisen. Bra fördelning va...!

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Tackar det stjäl jag!!! :)

Kram min vän <3

2012-03-09 @ 18:11:54
Postat av: Fröken Hulda

Låter både enkelt och gott. Kanske imorron.... kanske

2012-03-09 @ 19:06:58
URL: http://frokenhuldastankar.blogspot.com/
Postat av: Gun

Åh kladdkakemuffins är gott! Och kolakakor, det har jag också bakat idag.

Härligt att få hem en vän som lagar mat. Vilken lyx. :)

2012-03-09 @ 23:24:58
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Joanna Björkqvist

Mmmmm, så gott!



Läste också ditt förra inlägg med de kloka orden! Jag tar också till mig av dem! Så sant.



Kram!

2012-03-10 @ 08:47:30
URL: http://joannasuniversum.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

varför är det nästan alltid så att något fattas?!

2012-03-10 @ 14:54:50
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: RackarTuss

Trevlig lördag!

2012-03-10 @ 18:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0