Tankar en fredagkväll....

Då var denna fredag snart slut....
Dagen har varit bra,
även om vädret varit grått, regnigt o trisst.
Skönt att vara ledig iallafall.

Städat lite hemma, majas rum äntligen fått sig en genomkörare.
Jag började när maja var i skolan, plockade undan en del, bytte till nya gardiner.
Nu är det jeansgardinerna som sitter uppe.Dom är perfekta, bara att dra ihop när
det är sovdax och hon vill ha mörkt i rummet.
Maja fick hjälpa till med det sista....

Fredagsfikat har vi gjort på bageriet i vanlig ordning när det är fredag.
Det ska vara fredagsmys,,,,,,,,

Sedan en tur på möbelaffärer. Letade nyckelskåp. Hittade ett på PKs som vi ville ha.
Ett långt med spegel, blir perfekt när det väl kommer upp.
Får väl se hur lång tid det tar innan det sitter på sin plats....
 
Kanske kan vi sluta leta efter nycklar sedan...vad tror ni?!?

Nu på kvällskvisten kikade vi ner en sväng till våra grannar. trevligt som vanligt.
De bjöd på ett par glas vin o whiskey till Richard.

Annars har kvällen avnjutits som fredagskvällar brukar....framför TVn med lite snask...
Fredagsmys måste man ju ha!!!!

Måste tacka alla kära bloggvänner för era underbara, tänkvärda och  fina komentarer jag fått
på gårdagens inlägg !
Det visar ju att det är  ganska laddat men ändå viktigt ämne som många har mycket tankar omkring.
Vi måste nog försöka att lära oss prata om döden, att lufta våra tankar och känslor kring
detta ämne.
Alla ska vi ju möta döden nån gång, vare sig vi vill eller inte...
På ett eller annat sätt kommer man ju i kontakt med den.

Jag har många gånger försökt att ta ställning till donation....vill jag eller vill jag inte donera?
Jag har tagitdonationskort och tänkt fylla i men sen kommer jag inte längre.

Detta är viktiga frågor som man borde prata med sina nära och anhöriga om , men man
gör det gärna inte.
Man vill liksom slå ifrån sig..
Det händer ju aldrig mej....eller nån jag känner.
Men,,,om det nån gång händer så är det ju viktigt att veta hur man vill ha
det och hur sina anhöriga vill ha det.

Frågan på varför jag inte tagit ställning är väl att jag är rädd kanske.
Jag har inget annat svar....vill kanske inte tänka tanken.

Men jag ska...jag ska ta ställning...nån gång...när jag känner mej redo.

För samtidigt så vet jag ju att om det händer nåt ,så nån anhörig, vän eller jag själv  skulle beöva nåt
organ så skulle man vara evigt tacksam för den som donerat.

http://www.donationsradet.se

Livet är inte alltid självklart men livet är väl värt att kämpa för!!!


Nu väntar sängen... Ska lägga mej på spikmattan och lägga den nya
SPIKKUDDEN under huvudet.  (fast min är svart)

Hämtade den i går och jag tror den kommer bli perfekt för mitt onda huvud.
Köpte samtidigt nån vitamin som skulle vara så bra.
Frågade efter nåt som kunde hjälpa mot att jag tappar så mycket hår
och att jag är trött....
Väl värt att prova. Får väl se om det hjälper...

                                                                    
Vore skönt att slippa tappa så mycket hår och att få lite energi på köpet
är ju inte fel.

I morgon får man sova tills manvaknar av sej själv utan klocka på ringning.
Så skönt......men då vaknar man tidigt o kan inte sova.... KONSTIGT!

(Jag börjar 13.30 i morgon)

Kör en bloggrunda i morgon o ser vad ni haft för er, orkar inte nu.
Vi ses i drömmarnas land.
Slumra sött och vakna utvilade i morgonQ
Kram till dom som vill ha.
                                               Godnatt!









Kommentarer
Postat av: sara

Alltid kul att titta in till dig innan man lägger sig.. bra läsning inför kvällen.

Jag tar gärna emot den där kramen ;)

Tänkte mycket på det där med donation...men för ett par år sedan fyllde både jag och mannen i för oss själva och barnen. Eftersom jag själv vill kunna ta emot organ om jag eller barnen skulle behöva, så är det inte mer än rätt att donera.



Vi har också haft en mysig fredag. God mat och sedan lite skratt framför dobidoo. Gillar sådana program som hela familjen kan titta på. Nu väntar sängen.. Ska upp tidigt imorgon, det blir nog inte danmark tyvärr. Vädert är inte det bästa. Så vi får hitta på nåt annat kul.

Hoppas du sover gott och drömmer vackra drömmar.

Natti natti

2009-09-04 @ 23:43:55
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: ylva

hej :)!



nu är jag här och pladdrar igen ;). jag hade inte ens tänkt att det skulle bli någon paus, men det blidde det. husomhelst så måste jag ju få tacka för snälla och uppmuntrande ord, det gör det definivt lättare att komma igång igen ;).



jag försökte införa fredagsmys när vi var i sverige, men sambon tyckte bara att det verkade mysko lol. låter som om ni haft det mysig i allafall ;).



har läst ikapp litegrann, men kommer ju inte lyckas kommentera allt som jag skulle vilja... vackra bilder i allafall. och vackert skrivet om döden. det pratas mycket om det här hemma också just nu.



hoppas att sommaren varit underbar!



kram kram,

2009-09-05 @ 00:13:41
URL: http://hjerteting.blogspot.com
Postat av: britten...

hej där minvän....



Nu har jag läst i kapp det du skrivit....undrar lite om spikkudden....jaghar haft en hemsk huvudvärk nu ett tag....funkar den bra eller....kram och ha en fin lördagskväll

2009-09-05 @ 15:55:51
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0