Härlig höstdag.....

Underbart vacker höstdag.
Varma solstrålar på vackert blå himmel,
Lugn, ro, frid........

Hämtade maja efter skolan för att åka till tandläkaren.
Hon fick beröm för sina tänder. Glad och stolt blev hon för det.

På hemvägen stannade vi till i Grängshammar o fotade lite.
Det är så underbart vackert där ute.
Den platsen andas verkligen lugn, ro och frid.

  Vacker väg med grönskande träd på varje sida...


 


Grängshammars kyrka är så vacker där den ligger bland grönskan mot vattnet...
Dom som ligger begravda där har nog funnit frid o ro.
Tänk att få en sista viloplats i denna härliga grönska med kossor betandes
och råmandes i närheten...
Kan man känna annat än frid??



 Jag är inte direkt religös men när jag befinner mig i den omgivningen så fylls mina
sinnen med lugn, kraft och ro. Undrar då hur den som är religös känner?!?
 Men nog är det  en speciell känsla och energi på såna här platser...!
Änglarna trivs nog bra där och många själar stannar nog kvar är ett bra tag...



En underbar miljö för en kossa!!!



 Dom här kossorna har nog ett härligt liv, om man bortser från de envisa flugorna..




Djur och natur är väl härligt för barn!
Jag är så glad att kunna erbjuda mina barn sån här vacker miljö.
(fast mina stora tycker att vi hellre ska erbjuda stadsmiljö...)'





Oj, det blev många ko bilder idag, men jag tycker det är vackra djur.
Äntligen kom jag mig för att fota dom, har tänkt på det hela sommarn men inte blivit av.
Bättre sent än aldrig........

Avslutade eftermiddan med ridning för Maja.
Dom red ut , så jag o Daisy tog en skön promenad.






Nu ska jag avsluta denna dag o kväll  med lite Tv tittande i soffan.
Hoppas morgondagen blir lika vacker.

Fast i morgon väntar jobb..... undrar hur länge man får stanna kvar?!?!
Hoppas verkligen på mer förlängt!!!

     "Lyckan är här och nu"


     

Lycka är att kunna gilla läget - och sig själv




























Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för att du delar med dig av frid och ro. Så vackert å njutbart! Å kossor, visst e de fina. Får mig att tänka på min ungdom, då jag pryade på en bondgård. Hur mysigt och roligt som helst.

Kram

2009-09-15 @ 22:49:22
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Christina

Verkligen en underbar miljö du har in på knuten. Kossorna ser så goa och snälla ut.

2009-09-16 @ 06:37:50
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: sara

Vilken härlig tisdag ni haft. Kossor är ganska söta faktiskt :)

Du, jag gömmer undan två muffins i frysen och hoppas på att du en dag har vägarna förbi lilla Skurup.

Nu ska jag ringa och sjukanmäla barnen till skolan. Idag blir vi hemma allihop och bäddar ner oss igen.

Ha en bra dag vännen, kram

2009-09-16 @ 06:57:34
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Trots morgonens inlägg så älskar jag hösten och som du skriver om här, underbara höstdagar. Jag gillar färgarna, doften och mörkret på kvällen när man ka ntända levande ljus och ha en filt runt om sig. (Konstigt då att jag trots detta har det lite jobbigt.., måste vara kemiskt!)

Sv: Din kommentar värmade kan du tro! Det var något extra och det kändes hur den kom från hjärtat. Jag är heller inte troende, men blir rätt salig ibland ändå. Du gjorde mig salig just nu! :D



God morgon! :D

2009-09-16 @ 08:46:22
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: tess

Jag njöt och ska försöka med desamma idag.



Vilka härliga bilder du har lagt ut.... //tess

2009-09-16 @ 08:51:32
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: malin

Vackra vackra höst som du fångat på så vackra bilder! Jodå mår ok och jag är glad att den lilla verkar hålla sej där den ska. :)



Ha en toppendag i solen.



Kram Ma

2009-09-16 @ 09:28:20
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Gun

Så vackert ni har det runt husknuten och visst kan hösten vara härlig. Hösten är så fri från krav på något sätt.

2009-09-16 @ 10:55:56
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0