Lite från helgen...

Lägger in lite bilder från helgen....

Vi hade en toppen helg i Jönköping. Vi åkte ju tidigt i lördags morse( vi var uppe med tuppen...)
Gick på husvagnsmässan i Elmia. Oj, oj, vad folk och Oj, vad mycket husvagnar
o husbilar. Vi passade på att beställa en ny husbil...pris 2 miljoner...som hittat!!!

Så nu är det bara att åka ut på vägarna och njuta...

Vi kikade efter förtält till vår husvagn. Finns en hel del att välja på...kul att titta när de står uppställda.
Men vad irriterad jag blir på försäljare som är nonchalanta och inte bryr sej. FYYY!
Vad vet dom om vad vi ska köpa?!? Vi kollade på tält och försäljaren skulle kolla priset, men helt plötsligt så stod
han med andra köpare och brydde sig inte alls....
Vi fick vackert vänta....men vi gick därifrån till slut.
En annan säljare fick rycka in o säja till honom att vi ju väntade...
Vi såg väl kanske ut som om vi inte skulle handla, vad vet jag?! Men jag tycker iallafall att man ska
behandla ALLA tänkta kunder med respekt och intresse.

Sedan när vi kom tillbaka för att höra priset så var han såååå intresserad o trevlig.
Han kanske uppfattat att vi faktisk t skulle ha tält....


Maja var väl inte så där jätteroad av att gå på mässan men hon var så duktig och skötte sej så bra.'
Inte ett gnäll.. Hon fick ju faktiskt se en "kändis",,,,,Magnus Samuelsson, världens starkaste man.
Han var ju med i Lets dance så för maja så är han en RIKTIG kändis......Lycka!!!

Vi bodde på Hotell John Bauer.
Ett First Western hotel. Riktigt bra. 



Det bästa med hotell är ju frukosten!!!! Oj, oj, vad man äter...
Yoghurt, musli, frukt , Goda bröd, ostar av alla slag, Mozzarella, Brie, mögelost..
Bacon, äggröra, juice, te, färsk ananas....ja, herregud vad jag åt...
Jag som knappt äter frukost i vanliga fall.....

Vi var sedan förbi en härlig rosenträdgård som vi hittade efter vägen.
Den MÅSTE jag besöka när vi kommer till Jönköping på sommaren.
Måste vara helt underbart vackert då!!







Min älskade blomflicka njöt av att vara där.....





   

Innan vi åkte hem så träffade vi våra kära vänner Lillemor o Ralph inne i stan där det
var gammeldags marknad. Jätte mysig o trevlig marknad med gammeldags stil Äkta svensk gammal mat,
 djur, hantverk, teater, tidsenligt klädda människor.

Den brukar visst vara en gång per år. Rekomenderar starkt att besöka den!!!!

Nåt annat jag rekomenderar är resturangen vi var på i lördagskväll.
La Dolce vita, en härlig italiensk resturang med trevlig personal och UNDERBAR mat.
( Låg alldeles i närheten av hotellet)

Vi råkade beställa dubbla förrätter så när huvudrätten kom var vi redan mätta.....
Men oj, så gott det var!!! Vi njöt hela kvällen!

Bra att tipsa om lite trevliga resturanger, kanske.....Har någon nåt tips att dela med sig av?

Nu måste jag dra in till stan för att hämta "gubben", han är bil lös och måste ha skjuts hem..
Sjuk är han också, stackaren!!

Förresten , husbilen bokade vi av....vi har ju vår härliga husvagn...fniss.....

men nån gång så......då kanske vi kör omkring med en sån.









Kommentarer
Postat av: Christina

Så härliga bilder. Jag håller med dig om att hotell frukost det är något alldeles speciellt. Marknader gillar jag verkligen,men det finns inte många kvar av den gammla stilen.

Ha en skön kväll

2009-09-15 @ 16:38:29
Postat av: ingrid

Husbilar inga billiga historier, blev nästan orolig där ett tag, fniss.

2009-09-15 @ 20:17:18
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: carola

så synd att ni avbokade:)

Vilken härlig helg ni haft..



här är det panik, vet inte vad jag gett mig in på ang flytten:)

det ska väl gå..

sköt om dig tjejen

2009-09-15 @ 21:07:25
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: carola

så synd att ni avbokade:)

Vilken härlig helg ni haft..



här är det panik, vet inte vad jag gett mig in på ang flytten:)

det ska väl gå..

sköt om dig tjejen

2009-09-15 @ 21:07:27
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Åh vilka härliga bilder och vilken härlig helg ni hade. Ska komma ihåg restaurangen ifall vi drar till Jönköping nån dag. Må så gott och sussa gott så ses vi säkert i Drömmarnas land. Krameli kram



2009-09-15 @ 21:24:12
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: messan

Underbara bilder!! Vilken helg ni haft, underbar:)



Stort tack för dina ord! Ett ord betyder så mycket i vissa lägen.

Stor kram till dig min bloggvän

2009-09-15 @ 21:33:21
Postat av: Nina

Va roligt att du hittade åt lösenordet för jag har saknat dina kommentarer. Fast vi skriver ju på facebook oxå ;-)

Roligt att se lite bilder från er helg.

Jag jobbar ju på Solifer/Polar i vanliga fall. Så jag hade säkert ett gäng arbetspolare där nere.

Trist med försäljare som inte är trevliga. Hoppas dom inte va från Svenska Tält...



Kram kram

2009-09-15 @ 21:39:57
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Jessica

fin blogg du har:)!

2009-09-15 @ 22:45:53
URL: http://beeutiiiful.blogg.se/
Postat av: Leena, svenska tält

Hejsan! Genom en bekant hittade jag till Din blogg och läste detta inlägg. Hoppas Ni fick rätt hjälp tillslut och självklart tycker jag det är tråkigt på det sätt du upplever bemötandet. Vi är ett litet familjeföretag som alltid strävar efter högsta möjliga service men ibland händer det att man inte räcker till i montern i folkvimlet. Återigen hoppas jag att Ni trots detta fick svar på Era funderingar, annars är Ni alltid välkomna att ringa. Med vänliga hälsningar: Leena Berg

2009-09-16 @ 07:44:35
Postat av: marie

LENA!!!!! Från svenska tält!!!



Viktigt!! Förlåt mej, ett STORT misstag från mej, det var INTE svenska tält. Annat företag,,,,

Förlåt om jag ställt till det.!!!!!

Får väl skylla på att jag var rörig i huvudet.

Vilket engagemang från dej! Visar att ni har ett TOPPEN företag!!!!!!

Kram!!!!!

2009-09-16 @ 10:15:41
Postat av: Leena, Svenska Tält

Ingen fara! Ville bara inte att Du skulle känna Dig dåligt bemött =)

Lycka till i fortsättningen och ha en fin höst!

2009-09-16 @ 11:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0