söndag......

En lååång dag på jobbet .......
Ute är grått o trisst, solen lyser med sin frånvaro, vilket i mina
ögon är helt okay idag när jag ändå inte kommer ut.. (självisk, jag vet..)

Gårdagen tillbringade jag på ICA . Där rinner tiden alltid snabbt iväg.

  På kvällen  blev det  tacos ,
sedan tv soffan halvsovandes.. ( först lite bastu med mina tjejer)
Kollade  Robinson o sedan " jag vet vad du gjorde förra lördagen".
Det programmet tror jag inte riktigt på, jag tror det är helfejkat, men vad vet jag?!?

Vi släckte iallafall ner hala huset mellan 20.30-21.30...fast TVn fick vara på..
Var det flera som släckte, tro??

Nej, nu skulle jag verkligen behöva en puff för att komma i form. Känner mej helt trött o vissen.
Kanske kan skylla på den jäklans hosta jag dras med, fast har iallafall blivit hjälpt av hostmedicinen jag fick.
 TACK O LOV!!!! Annars hade jag hostat ihjäl mej o brutit varenda revben, aj aj aj.

Skulle behöva riktigt vårväder, sol och värme också för att få ny energi.

I dag fyller brosans Micaela 14 år, GRATTIS GRATTIS!!!!
Där vankas kalas idag med smaskigt fika men jag får väl bara tänka tanken...eftersom jag jobbar.
Nu tycker jag lite synd om mej själv faktiskt...o synd om Micaela som ej får höra min vackra stämma
sjungandes "JA MÅ DU LEVA"....får väl ta o slå en pling o sjunga lite för henne iallafall.

Nu ska jag sätta mej i tv fåtöljen o slötitta på TV o läsa lite.
J sover fortfarande så jag har ingget annat att göra än ta det lugnt.
Kanske ska värma lite pepparmintste åt mej.
Godis sugen är jag också....... suck.

Thailandslängtan drar i mej!! Pratar precis med en vän där nere på MSN..
Skickar här en extra tanke till henne som inte har det så lätt just nu, brutet ben o allt..
Kram.

Jag längtar efter solen, värmen, lugnet, maten, dofterna, ljuden....massagen, jag längtar
efter LIVET där nere!!!! halva mitt hjärta är som sagt kvar där nere..

Men nu är jag HÄR och måste leva i nuet.
Carpe diem! Fånga dagen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0