Lärdag..äntligen lite sol..

Lördag igen.....och SOLEN ( ja, ni läste rätt...) har ÄNTLIGEN
tittat fram.
Sovit länge idag och tagit det lugnt. Huvudet värker och kroppen känns trött.
Ätit en härlig "brunch" med Maja. Revben, parma,melon, yoghurt o hallon, ost o kex...
och såklart en stor kopp värmande te.


Torsdagen är en dag jag helst vill radera...orkade inte gå in o skriva den dagen.
Orkar inte skriva om den nu heller. Värker i mitt hjärta..

I går gick jag som i dvala...ville helst krypa in i mitt varma sköna ide och sova i 100 år...
Var iallafall och hämtade Maja i skolan, tog en fredagsfika med mina tjejer. Alltid gott
och trevligt.
En tur till Kupolen och shoppade vinter skor till maja.
Sedan hem o tog det lugnt. Tittade på Idol och åt gott småplock.

Hadde det super bra!! ( detta skrev Maja...)

Nu ska vi ta med oss varmt te i våra termosmuggar och bege oss ut i skogen.
Hämta ny kraft och energi och bli av med huvudvärken.
Plocka lite nytt granris att sätta i balkong lådorna..

 Kropp o själ behöver lite tankning av kraft  energi ibland..
Kanske hittar vi några nya hjärtan i naturen som skänker oss kraft.

Richard är i Spanien med syrrorna sina. Just nu är de nog och tittar på radhuset vi köpt.
Hoppas på att få några fina bilder skickade på mailen.

Ska bli så härligt o kul att snart få ta en snabbtur dit med. Längtar!

Han ringde precis.....rapporterade att det var soligt och +23 grader.
Huset var jättefint..

Åhhh, nu längtar jag ännu mer!!!!
Längtar efter min man oxå !!!!!

Nu ska jag o Maja bege oss ut i solen.
Ny kraft och energi ska hämtas!

Tänkvärda ord tagna från  www.kreativinsikt.se   :

"Sätt först på dig syremasken, så att du sedan kan hjälpa ditt barn”. Sällan har väl en säkerhetsföreskrift gällt så allmänt som den vi får höra på flygplanen varje gång vi sätter oss. För är det inte just precis så? Om jag ser till att först må bra själv, så blir det mycket lättare för mig att hjälpa andra – utan gömda agendor som att vilja ha någonting tillbaka för det jag gör, kärlek eller uppskattning eller vad jag nu tycker jag behöver av andra innan jag kan ge mig det själv. Så ta hand om dig själv först - det är inte egoistiskt, det är bra för både dig och mig!


Ja, ta hand om dej själv, först. Se till att du mår bra. Annars orkar du inte hjälpa andra....
Så sant skrivet.....

Var rädd om dej och ta hand om dej!
Kram till den som vill ha!!!





Kommentarer
Postat av: Gun

Det är härligt med sol för en gångs skull!



Det låter underbart att köpa hus i Spanien, vad roligt!!:D



Oj, wow vad fint pojken sjunger.



HA en underbar solig dag:)

2009-11-21 @ 13:58:46
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Em

Det är så rätt att vi måste se till oss själva först, annars kan vi inte finnas till på rätt sätt för andra i det långa loppet.



Hoppas skogen och den friska luften hjälpte. Kram till dig också!

2009-11-21 @ 14:25:25
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Emelie

åh Declan (han på videon) är så grymt duktig att sjunga! :)

2009-11-21 @ 16:51:00
URL: http://emeliee.devote.se
Postat av: tess

Vi har inga fåglar just nu men det har alltid gått bra med katt och fågel hos oss..



Ja man ska leva i nuetmen detta med att visualisera handlar ju inte om att man inte gör detta. Det handlar ju om att man lever i nuet men ser sig själv klara saker eller att man tex ska må bra... våga... finna en väg osv.



Jag har inte fattat några beslut men jag har börjat ta små steg åt ett håll jag velat länge.



//tess

2009-11-21 @ 19:34:45
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0