Äntligen.....

Äntligen får man krypa ner i sängen igen och dra täcket över sig.
Just nu är det den bästa tidpunkten på dygnet..
Kan inte fatta att jag är sååå trött.

Idag har jag "pyntat" lite...
Köpt påskliljor som jag blandat med tulpaner, satt fram
en gul duk och tuppen från Thailand.
Maja har gjort lite fint pynt i skolan oxå som självklart får hedersplatsen.

Att pynta till påsk med massa kpynt o sånt struntar vi i, men
påskris med fjädrar ska vi iallafall ha. I morgon ska jag o Maja ut o plocka riset.
(KAN NÅN FÖRRESTEN TALA OM FÖR MEJ VARFÖR MAN HAR PÅSKRIS???)

Påskskinkan är köpt  och prinskorvarna, så nu är påsken välkommen.
God varmrökt lax har jag som ligger o väntar...( Tack Maria!)

Hårfärg har jag slängt i oxå.....GRÖNT, vad annars.! Eller nån annan färg kanske, vad tror ni?

                          
                           
 Man måste ju piffa upp sig lite i dessa trissta tider..haha.

Annars känner jag mej ju mest så här:

 I morgon en ny dag och då SKA jag vara pigg och full med energi, så det så!!
Kanske tar jag mej en tur till frissan oxå för lite klippning.
 Nä, nu somnar jag snart........natti, natti!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag brukar aldrig påskpynta någonting. Men i år blev jag tydligen inspirerad. Jag har köpt gula ljus i alla fall. 2 av dom är formade som kycklingar. Är inte det påskpynt så säg?? ;-)



Hoppas du känner dig pigg och full av energi idag nu :-)

Kramisar

2010-03-31 @ 07:22:08
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Ama de casa

Påsken är ju nästan inte värd att anstränga sig för, den är ju så kort. Annat är det med den långa julen - som i och för sig verkar längre hos vissa än hos andra ;-)

Kram

2010-03-31 @ 16:25:08
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0