Fredag igen......

Ja, då var det fredag igen, dagarna bara rusar iväg...
Solen skiner och det kvittrar ute av vårfåglarnas glädje. Härligt!

Jag har varit en tur till läkaren idag för att kolla blodtrycket. Låg bra, 120/90.
Tog lite blodprover oxå för att kolla lite värden.
Berättade om mina fingrar som brukar domna av och bli vita. Tappar känseln i dom...
Skulle höra av mej om det fortsatte.
(Är det så här det blir när man passerat 40?!?!?...?)


Igår var jag dagisfröken igen....gick så bra så. Snälla o rara barn.

Hittade denna lapp med råd på kylen i personalrummet:

Det är väl såna saker som man vet av, men kanske slarvar lite med....

Delar därför med mig av råden till alla som behöver påminnas.
Något man kan tillägga är väl:
                        -Vårda dig själv!

Tack alla goa bloggvänner för era pappande ord och komentarer. Det känns
så skönt i hjärtat med människor som verkligen bryr sig om och försöker stötta.
Förundras fortfarande över att människor men ej mött kan betyda så mycket.
Tack för att ni finns!!!

                               " Det är ingen fara
                                 att släppa taget,
                              så länge man bara kan
                                   ta sig tillbaka."






Kommentarer
Postat av: Rosie & Harry

Visst är det super skönt med fredag synd bara att helgerna går lite för fort enligt mig:)

Hoppas du får någon ordning på dina händer det är inte roligt när man har ont i dem.

Hoppas även dina ögon är bra;)



Ha nu en super härlig fredag och va rädd om dig, kjamis

2010-03-12 @ 12:14:40
URL: http://www.bearclaw.se
Postat av: Syrran

Ja du det här med vita och domnade händer är nog något som ligger i släkten. Jag har haft det i många år, och det spelar ingen roll om det är varmt eller kallt ute.Det är bara att gnugga händerna och se glad ut!

Hoppas du mår bättre idag så du kan njuta av solen!

Kram Anki

2010-03-12 @ 12:50:03
Postat av: Gun

Det var kloka ord som är helt sanna.

Jobbigt med dina händer, blir de kalla också? Det finns något som heter Raynaud´s syndrom som kan ge de symtomen, men det kanske du visste redan.

Skönt att blodtrycket är bra nu.

Ha en skön Fredag! Kram

2010-03-12 @ 13:10:30
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Fredag = bästa dagen i veckan :)



Vita fingrar har jag också, har också kommit efter 40 strecket...Ihhh....menar du att vi börjar bli gamla??? ;)



Ha en fortsatt härlig dag!!

Bamsekram

2010-03-12 @ 13:20:17
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Em

Är det alla fingrarna som domnar eller bara några? Jag hade samma problem för en del år sen. Då var det nerver i axelledet som kom lite i kläm ibland. Efter vad jag fick besked om så finns det typ två/tre nerver ner till fingrarna och för min del av det lill- och ringfingret som domnade som mest. Men en gång vaknade jag av att hela höger arm var förlamad. Det var samma grej, gick över efter en kvart eller nåt. Numera styrketränar jag och har inga problem alls, vet ej om det hör ihop.

2010-03-12 @ 14:46:14
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Inger Maryissa

Ja, dagarna och veckorna rusar verkligen iväg, och nu är det helg igen.

Här är det också härligt solsken och fåglarna kvittrar så vackert om våren som är på väg.



Ja, visst är det härligt med alla så trevliga människor man mött sedan man började blogga.

Fina vänskaper som uppstår, och hur vi gläds med varandra när det händer trevliga saker

och stöttar varandra i svårare tider.

ha en fin fortsatt dag och helg

Kram



2010-03-12 @ 15:47:30
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Å

Nyss hemkommen från Hemavan ser jag att jag har lyckats pricka in de flesta av råden på listan under fjällsemestern! Det är inte konstigt att jag mår bra!



Jag förundras också över bloggvänner! Det kan betyda så otroligt mycket med några uppmuntrande ord...



Kram,

Å

2010-03-12 @ 18:35:03
URL: http://www.ihusetpahornet.blogspot.com
Postat av: Lena

Jag har verkligen inget emot att det är fredag.

Denna lapp borde sitta på allas kylskåp.

Visst är det kul med bloggvänner att dela åsikter med och ibland kunna få berätta om sånt som kan vara tungt.

Vårda dig själv och ha en bra helg.

//Lena

2010-03-12 @ 19:13:11
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Bra råd=D Visst är det konstigt att människor som man egentligen ite känner, har kommit att betyda så mycket för en.

Kul att du tittade in hos mig idag, alltid skoj med nya "vänner" Kram

2010-03-12 @ 20:24:49
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0