Jag lever....

" Jag lever och du lever inom mej.
 Jag ser dej när jag blundar."

SAKNAR.

Dagarna rullar på, sakta men säkert.
Jag tar det lugnt.
Andas och försöker hitta energin.

Igår fyllde älskade mannen år.
Det blev inget firande för han tog en tripp till Portugal.
Får fira honom när han kommer hem.
Ett kallt glas cava när vi kommer till Spanien blir perfekt!

Hemma är det massvis som borde göras....
Jag avskyr alla "måsten" och gör istället det jag känner för i stunden.

Idag har jag iallafall fixat lite i vårt inglasade uterum.
Gjort i ordning en myshörna där jag ska ligga o lyssna på fågelkvitter.
Måste köpa några färgglada kuddar ...

Lite blommor när det blir varmare och sedan skänker rummet ro och frid.

Idag är vädret grått o trisst. Jag saknar solens värmande strålar och den blåa himlen.
Den blåa himlen som ger frid åt själen.

Tittar på de kala träden som starkt sträcker sig mot skyn i väntan på att beklädas med grönska.
Jag tycker dom är så starka, så vackra.

Bjuder på bilder från en dag med blå himmel.

                               


                                         "Jag är stark."

 

Om än lite vacklande....



Men styrkan finns där i evighet.
Det gäller bara att finna den.
Att fånga stunden att fånga livet.
Här och nu.....

Jag lever jag andas.
Jag finns.





Kommentarer
Postat av: ingrid

Härliga bilder!! Blåare än blått...

Det där med spanien låter inte dumt, förstår att du längtar dit nu.

2012-04-26 @ 15:29:03
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Vi kanske kan fira båda gubbarna när ni kommer till Torrevieja :-)

2012-04-26 @ 16:43:45
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Anonym

grattis till din man å så vackert du skriver å vilka fina bilder, kramen

2012-04-26 @ 19:16:48
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0