mirakel....

Mirakel....finns det?
Jaaaa, mirakel finns!
Det är ett mirakel att vi får finnas på denna jord
och få leva med dem man älskar, familjen o vännerna.
Ibland kommer bara en känsla farandes i kroppen på mej, en känsla av vemod,
 sorg eller  lycka.
Det behövs inte så mycket för att känslan ska komma. Det kan vara en låt,
någor speciellt ljud eller doft.....
Idag när jag åkte till jobbet kom känslan från tsunamin över mej...
Hörde en låt på radion...

"Miracles" - den låten spelade jag om och om igen när vi kom hem efter tsunamin.
Texten, låten , ja allt i den stämmer så bra med mina känslor.
Jag blir berörd av den, tårarna eller glädjen kommer när jag hör den.
Går inte att förklara känslan.

Mirakel, ja det är ett mirakel att vi finns!!!
Vad är det dom gör att vissa människor klarar sig medans andra inte?
Kunde man gjort mer för att hjälpa o rädda andra?
Kommer känslan någonsin att försvinna?!? Jag tror inte det...

Efter katastrofen har jag blivit en annan människa som tänker o känner annorlunda.
Jag prioriterar andra saker nu.
Vi har haft många tuffa och jobbiga år men nu ser man en ände på det hela.
 Nu kan jag äntligen börja slappna av och tänka på MEJ själv. Det är inte lätt
att släppa oroskänslan och fokusera på nuet.
Man är hela tiden på spänn och tror att Nu händer det något igen....

Man måste lära sej att slappna av och leva i NUET.
Vi lever HÄR och NU..njut av tillvaron och livet på jorden.
Gör varje dag till den bästa dagen!

"Om du älskar någon- glöm inte
  bort att  säga det...!!!!"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0