Vänner

"Vänner är som stjärnor,
  man ser dom inte alltid
   men man vet att dom alltid
   finns där."

I dag tänker jag speciellt på en vän som haft det svårt och jobbigt en längre tid.
Avståndet mellan oss har gjort att jag inte kunnat stötta och hjälpa som jag velat men
tankarna finns alltid där och jag hoppas hon i sitt hjärta känner att jag bryr mej om henne.

Snart ses vi igen och jag kan då ge henne en riktig styrkekram och hoppas kunna stödja henne
på nåt sätt.
" Du vet att jag finns."

I dag ska jag träffa en annan kär vän som jag saknar riktigt mycket.
Längesedan vi träffades o pratade ordentligt. Hon ska också få en STOR kram för det tror jag också hon behöver.
Livet är tufft ibland men det kommer bli bättre, jag lovar!
När man går igenom något jobbigt så tror man att det aldrig kommer bli bra igen, att det kommer fortsätta
vara jobbigt resten av livet, man ser inte slutet på det jobbiga... Man orkar inte kämpa mer,
Ge inte upp, det kommer ordna sig.
Det viktiga är att man inte glömmer bort sig själv!!
För att orka ta sig igenom så måste man ta hand om sej själv!!!
Vilket inte alltid är så lätt, det dåliga samvetet stoppar en. Men varför får man dåligt samvete för att man
gör något  för sin egen skull?!?
Om man inte själv mår bra har man inte orken att hjälpa andra.
Den viktigaste personen i ditt liv är faktiskt DU SJÄLV!!

Livet är en krokig väg som brukar innehålla både uppförs och nedförsbackar.
Efter regnet kommer solen, det brukar stämma.

Må så gott och ta hand om dej själv! Unna dej nåt roligt och bra!!





Kommentarer
Postat av: fia

ååå min vän! du e så klok...tror inte det finns många människor som e så kloka som du!!

jag e glad att jag fått lära känna dig å att du e min vän!

bamsekram på dig!!

2009-04-02 @ 18:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0