Söndag...slut på helgen

Ja, så var denna vecka snart slut. Helgen har bara "sprungit" iväg...

Tänk att på tisdag är det 1 september, nu är HÖSTEN verkligen här.

Kan inte fatta att sommaren är slut. Mörkret och kylan smyger sig på.
Tänk om ändå sommaren och värmen kunde fortsätta ett tag till.
Jag vill fortsätta gå barfota ute i gräset, sitta på bryggan o plaska med tårna.
Jag vill känna solens varma strålar mot mitt ansikte.
Tiden är så lång tills sommaren är här igen.

Jag gillar inte mörkret som smygit sig på. Jag vill ha ljusa sommarkvällar.
Jag avskyr MÖRKA, dunkla höstkvällar. Jag som är så mörkrädd....

Det enda mysiga med hösten är väl alla ljus som man tänder inne.
Höstlövens vackra skiftningar i rött o gult är också vackra, speciellt när
de lyser mot blå himmel..

Föresten, finns det nåt vackrare än BLÅ himmel??!


Idag när jag kom hem från jobbet så tog jag o Maja med oss Daisy på en skön liten skogstur.
Så härligt att känna den klara, friska luften. Höra fågelkvitter och känna
skogens lugnande kraft och energi.



   

Vi försökte koppla på våra "svampögon", men de fungerade inte så bra, som vanligt alltså...

Men några trattisar o gula kantareller hittade vi iallafall.....

   

I morgon ska vi ta oss en ny tur när maja slutat skolan.
Vi tänker plocka lite fint att sätta i våra balkonglådor som nu står tomma
och tråkiga.
Fika korgen tänker vi oxå packa med oss...idag blev det ingen.




                                   



När vi var i skogen så var Richard hemma o bakade hallonpaj.
Nu ska jag vispa vaniljvisp och så ska vi avsmaka pajen...

Må så gott och njut av stunden!

" Vi är alla en del av det allra vackraste.."


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, dagarna, helgerna och veckorna bara springer iväg.

Och samma med denna sommar och snart är höstmånaden September här.

Jag tycker heller inte om när det blir mörkare, fast hösten kan bli vacker och fin med sina färger.

och precis som du skriver det är så vackert med höstens färger mot en blå himmel.

Jätte-fina foton du har här från er tur i skogen.

Kram

2009-08-30 @ 21:32:12
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh så fina bilder ni tagit.. kanonfina.

Hoppas du får en fin start på veckan. Jag gillar inte heller att hösten kommer..jag vill ha värme och blå himmel jag med..

2009-08-30 @ 21:43:15
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Gun

Vad fina ni är och vilken gullig hund!:)

2009-08-30 @ 21:43:43
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Soffie

å så vackra ord

å vilken underbar tur i skogen ni fick vilka härliga bilder du visar,

Å jag tycker med det redan är höst å det har ju kännts så så länge redan,blä!

gonatt

2009-08-30 @ 23:15:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Eva

Vilka härliga bilder. Det är precis såna naturupplevelser som jag längtar efter nu. Var ju evigheter sedan jag var ute i skogen sist. Men, nästa helg - när jag lämnat min gamla lägenhet - då kanske. Dottern kommer hem till mig idag. Hade helst velat vänta med det 3-4 dar, så jag hann komma i ordning. Men, hon får väl stå ut med att jag flänger och far ett par kvällar. Sedan är det över. Så det var kul att se dina fina skogsbilder :-)

Kram,

Eva

2009-08-31 @ 09:14:22
URL: http://evasblandning.blogg.se/
Postat av: Sussi

Håller med... Hösten är inte den årstiden man längtar efter precis :-(

Jag är en sommarmänniska!!



Kramisar

2009-08-31 @ 09:18:17
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: ciara

Håller med dej just det där med sommarkvällar o höstkvällar! Jättesöt hund,,

Ha en bra dag/Kram Ciara

2009-08-31 @ 09:35:02
URL: http://vofflans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0