Blommorna planterade....

Japp, nu är blommorna äntligen planterade!!!
Jag gjorde det nu på morgonen efter att jag o Inger gått en skön
morgonpromenad. (Jag har redan kommit upp i 7500 steg..)



Tappade lusten i går,,,blev så trisst och grått väder. Kallt, regnigt o blåsigt,
rena "höstrusket".
Blev inte mycket gjort alls av det jag tänkt...
  
                                            
                                                Penseer tycker jag är en perfekt vårblomma!
                                              Växer fint och sprider mycket färg, behöver inte 
                                               bubbas ut och in i kylan.

Maja hade med sig Athena hem i går. de hade bestämt att grilla pinnbröd.
Eftersom vädret var så ruskigt så tände jag eld i brasan inne i stället. 
 De hade så mysigt och åt pinnbröd och drack fruktdrink. Härliga tjejer!!!
                                               .


(haha, jag såg precis att ett påskägg skymtade i bakgrunden...)


Mmmmm, pinnbröd  är gott, det tycker jag med.( Jag grillade 2 st jag med..)
Så enkelt att göra och barnen tycker det är så mysigt!

PINNBRÖD

5 dl mjöl
2tsk bakpulver
1 tsk salt
2 dl vatten

Jag tycker det är gottt att använda grovt mjöl och smaksätta med örter eller nån krydda.
men barnen vill ha det vanliga "hederliga" receptet...inga ändringar där inte.
Sedan lite bregott på som får smälta...MUMS!

Vad för denna dag med sig? Ja, borde väl göra det som inte gjordes igår....
Dammsög bara snabbt i går och borde väl göra en mer ordentlig städning.
Borde...vilket tråkigt ord...jag tror jag struntar i det ordet o låtsas som jag inte vet
vad det betyder..

Iallafall ska jag jobba, börjar 17 idag.
 Sedan jobbar jag hela helgen med våra trevligt nya tider.
 Är så glad över dem, jag tycker det är så perfekt att ha sådana tider!!!
Man får så mycket vettigt gjort mellan passen dom 4 timmar man är ledig och det är så
skoj att åka fram o tillaka.

Eller hur....NOT!!!!!! ( men tänkte försöka låta lite possitiv...)
Detta är helt galet!!!! Jag AVSKYR det!!!! Men får väl lov att stå ut till 1 juni..

Fick iallafall mitt schema som jag ska jobba i sommar i går. Blev så glad.
Ledig midsommar, Peace and Love, min födelsedag o Majas födelsedag,PERFEKT!!

MIN födelsedag är väl iofs inte så viktig men barnen tycker det är så trisst om man jobbar.'
Och nog kan det vara skönt att vara ledig och njuta av lite uppvaktning oxå.

Näpp, nu ska jag nog kanske ta och göra nån nytta...

Vad ska ni andra göra idag? Ska ni göra något som man "borde" eller ska
ni bara njuta av dagen?
Fast ibland kanske man njuter mer av dagen om man först gör något man "borde"...
man känner sej så nöjd och glad över det man gjort.
                               
Jag är iallafall nöjd och glad över att blommorna kom i jorden och att jag gått en lång, skön morgon promenad.

Jag är glad över att solen ser ut som den vill vara lite framme idag...
Jag är glad att  jag gör det jag känner för..

hasta la vista, må så gott o var glad över livet!

Kommentarer
Postat av: merja

Oj vad du har hunnit med mycket och redan gått så många steg.

Inte illa.

Pinnbröd, vad gott, var nog minst 20år sen jag åt det senast, kanske skulle ta och göra det med barnen någon dag.

Ha en bra dag och en trevlig helg.

2009-05-08 @ 10:47:51
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Men hur har du hunnit med så många steg redan? Vad skönt att bara göra det man vill och inte det man borde, jag har inte bestämt mig ännu för om jag ska göra det jag vill eller det jag borde hihi.



Jag jobbar natten idag så jag måste ju hinna få in lite vila i dagens äventyr.

Lägenheten till syrran var inte barnvänlig så den var bara att glömma bort, trist.



Nej jag tror nog jag går ut i solen och fortsätter med mitt trädgårdsland ;)

Ha en härlig dag.

Kram

2009-05-08 @ 11:25:48
URL: http://lillaanna.blogg.se/
Postat av: Malin

Joo, nog finns här borden så det räcker och blir över. Hmm.

Me jag tror at jag hoppa dem i dag och tar med mej lilleman ut i solen i stället. Deet borde ju oxå vara ett borde!;)



Jo, visst är han sör med katten lillgubben.:) Tack.



Ha en bra dag!Trots nya schemat.



Kram Ma.

2009-05-08 @ 11:48:53
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Nina

Tack så mycket, jag hoppas och tror att det kommer gå bra imorron!

Å som du skrev, huvudsaken Sam är med ;-)

Självaste huvudpersonen!

Såg gott ut med pinnbröd =)



2009-05-08 @ 14:25:24
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad gör det ifall man inte har dammsugit. Bara det finns nyplanterade penséer och trevliga promenader! Det är gott för själen. :)



Härligt det såg ut när tjejerna grillade pinnbröd.



Ha en trevlig helg! :)

2009-05-08 @ 15:12:42
URL: http://celena.blogg.se/
Postat av: Bibban

Hej på dej. va fint det blir med blommorna, har bara en liten balkong så det blir inte så mycket där. Ska åxå jobba hela helgen,,,men vi får väl ha det så gott vi kan eller hur?

Kramar Bibban

2009-05-08 @ 15:24:24
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Eva

Å vad kul att se pinnbröd! Det har jag inte ätit sedan jag var 11-12 år. Ska verkligen spara receptet. Tack för du delade med dig!

2009-05-08 @ 16:55:00
URL: http://spok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va mysigt med dina blommor! Å pinnbröd det vill jag göra...tack för recept. Jag ska köra till ridskola mm nu. Sen väntar skoljobb hela helgen...men ska njuta också av helg.



Må gott!



Kram Annelie

2009-05-08 @ 17:00:20
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

vad konstigt att jobba sådär, med 4 timmar ledigt mitt i ....knepigt!!:(

mmmysigt med pinnbröd...DET ska jag försöka fixa till nästa picknick

Japp, kursen var faktiskt superbra:)

2009-05-08 @ 17:22:30
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Sussi

Vad tråkigt att du ska jobba!



Det där pinnbrödet ska jag göra nästa gång det ska grillas. Lät ju jättegott..



Ha en härlig fredagskväll

Kramisar

2009-05-08 @ 20:40:50
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Birgitta

Gillar dina bilder och din positivitet.

Ha en skön kväll/helg så hörs vi snart igen.

Tack för dina härliga kommentarer <3

Kram Birgitta

2009-05-08 @ 21:21:34
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Revolverbritta

Se så fint det blidde! Pinnbröd var en stund sedan man gjorde. Jo du var väldigt possitiv där en stund med nya tiderna. 1 juni är ju snart....då blir det väl bättre?!Du får ta det som en prövning, inget ont än det har något gott med sej! Nu försöker jag possitiviteta mej till dej lite här. Funkar det?

Kram på dej!

2009-05-08 @ 21:32:12
URL: http://revolverbritta.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken mysig dag ni verkar haft!! Fint med blommorna också! Kramiz M

2009-05-08 @ 21:45:32
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: messan

Åh, vad duktig du varit idag med allt pyssel och blomsterplantering och så skojigt det är. En underbar dag!

Har myst så mycket idag med stora dottern på loppisar. Håller med Maja loppisar är bäst!!

Sen får man rensa lite emellanåt...kanske sälja på en loppis!???

Kram

2009-05-08 @ 21:57:14
URL: http://www,jagochminms.blogspot.com
Postat av: Mita

Du får väl använda dina lediga timmar till det du "borde" gjort förut så kan du njuta av ledigheten när du är ledig på riktigt istället.....=)



Ha det gott / Mita

2009-05-08 @ 22:34:54
URL: http://ullabita.blogg.se/
Postat av: sara

Förstår verkligen hur du känner inför en sådan jobbhelg. När jag jobbade dagtid innan hade vi också de arbetstiderna. 7.00-21.00 med en rast på 4 timmar. Jag brukade försöka sova en stund på jobb då :)

Skönt med ett bra sommarschema iallfall...

Hoppas dottern hade kul på discot, alltid spännande när de ska iväg på sånt.

Nu kallar sängen på mig ;) Go´natt

2009-05-08 @ 23:54:26
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0