Del 2 på städaredagen...

Ja, stora städaredagen har fortsatt idag...
Idag var det garaget som fick sej en omgång...
Maken o sonen rensade o jag hjälpte till och bubbade och bar.
Fattar inte att det fått plats med så mycket skräp i ett garage....
Men nu är det puts väck,,,ligger i skåpbilen o väntar på att  få kastas på tippen..
.

Tog ganska så lång tid att göra det jobbet så det där med fortsättning
av krattning blev det inte så mycket med....
Jaja, det kommer fler dar....

Maja har haft märkestagning idag vid stallet. Vita och blåa hästmärket
var det dom gällde. Så kul!!! Stolta tjejer som klarade sina märken galant!



Efter stallet så blev det ett skönt bad i badkaret för Maja.
Jag gick ut på en skön långpromenad med Daisy.
Så skönt och tyst, bara fåglarnas kvitter och prasslande i skogen....

När jag kom tillbaks tog vi en cykeltur, svängde in till Maria o fick
oss en god kopp te.

Väl hemma igen så var det grillade hamburgare och grillad majs som gällde.
Finns det nåt godare än grillad majs med lite smör och flingsalt...!?! MUMS!!

Ett skönt bad och sedan en TV kväll...Robinson och hypnosprogram..





I morgon måste jag försöka ta mej till stan o shoppa lite blommor.
Hade ingen lust att åka in till stan idag så det blev inget blomköp.
Hittade iallafall 2 fina stora krukor med hängpenseer på ICA sellnäs
som jag köpte. Så lite blommor fick jag iallafall på balkongen.
Ingen ide att köpa andra sommarblommor än...frost kommer säkert'och
jag är ju inte så vidare duktig på att komma ihåg och bubba in blommorna..
Penseer brukar vara ett säkert val, de är ju frost tåliga och dessutom så
tycker jag dom är fina!!



Tittar man på sne på den här bilden så ser det nästan ut som stenen
bildar ett hjärta.

Det får symbolisera att jag älskar stenar och vatten...

Förresten, glömde tala om att igår såg jag och Maja "vår" bäver för första gången i år.
Vi stod länge och tittade på den. Stod först väldigt nära innan den hade märkt
att vi var där...ett häftigt djur tycker jag.
Vilken kraft de måste ha. Tänk vilka stora träd de kan fälla med sina tänder.

Nej, nu är det nog sängläge som gäller.
I kväll är det maken som får sitta uppe o vänta tills sonen kommer hem...



Må så gott!!
Undrar vad dagen har att bjuda på i morgon.....

(12856 steg) +20min cykling)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst känns det bra när man får mycket gjort. Vi har också varit duktiga i helgen men har också kommit ihåg att vila lite. Kram

2009-05-03 @ 06:50:16
Postat av: Anonym

Glömde skriva under: Carina :)

2009-05-03 @ 06:51:10
Postat av: Tanten

Här fick vi bara gjort en del av vad vi föresatt oss men det är i alla fall en början. Vad jag saknar stallhänget när jag ser bilden. Efter år efter i stall och med hästar blev det tomt med inte ens lite ridskola.

2009-05-03 @ 08:01:39
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Combattjejen

God morgon i stugan! Vilken trevlig blogg du har =)



Sv: Jag kan inte annat än hålla med. Kul att du tittade in =)



Ha en jättehärlig söndag!

2009-05-03 @ 08:17:57
URL: http://www.metrobloggen.se/combattjejen
Postat av: Kattis

Hallå!

Åh, dottern var sur för vi inte hade majs igår på grillen. Det vill hon alltid ha, men ibland passar det inte. Hihi.

Massa steg du har gått, vad duktig du är.

Ha en skön och kul söndag!

KRAM

2009-05-03 @ 09:18:51
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: sara

Mmm visst är det god med grillade majskolvar, det hade vi igår också.

Robinson är ett måste här hemma på lördagkvällarna :)

Nu är det dax för lite frukost, har skickat iväg barnen och hunden för att handla lite bullar. Mysigt med söndagsfrukostar...

2009-05-03 @ 09:27:37
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: anna

bra ord det där du; så borde man göra med fler "dumma" sanningar!

2009-05-03 @ 11:14:29
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0