Kvällspromenad...

Jaha, då vara den dagen slut.  Vet ej vart den tog vägen,
den försvann i ett huj....

Började dagen med ett besök på vårt köpcentrum , Kupolen , med
Maria för att leta efter en klänning till henne som hon ska ha på bröllop.
Blev "bara" 1/2 timme sen...(FÖRLÅT Maria!!!)
Vi var in o ut i alla butiker som fanns för att hitta den perfekta klänningen, och
till slut så fann vi den. Den var så fin! Maria kommer att bli urtjusig!!!

Hämtade sedan Maja i skolan när hon slutade.
Vi svängde in till Fridhems ( växthus) för att äntligen köpa mina penseer.
 I morgon blir det att plantera dem i lådorna.


Sedan var det frissan för Maja som gällde. Hon blev så fin!!!!! Det var en hel
del hår som försvann...
Men oj, vad stor hon såg ut att bli..klippte upp det litegranna..


Har sedan varit till Falun för att kika på bilar. Vi ska skaffa en egen privat bil.
Men kolla på bilar är väl inte nåt jag gillar direkt...
Richard och jag har inte heller samma syn på hur en bil ska se ut....
min bil ska vara så liten som möjligt, söt och nån rolig färg...
Richard ser på ett annat sätt, andrahandsvärde, säkerhet , gärna lite  större,
 sportig....osv osv...

När vi äntligen kom hem så var klockan ganska mycket...
Sebastian hade fixat god mat som nästan var klar, pasta med baconsås.
(han går första året på hotell o resturang)
Så skönt att slippa ställa sig o göra mat!!!

Efter maten så tog jag och Maja en skön kvällspromenad istället för att dega
ner oss i soffan.
Skönt med frisk och härlig luft. Mysigt att gå med Maja.
Kameran fick följa..



Liljekonvaljerna har kommit en bra bit...


vattnet porlar i bäckern...




Lite stenkastning i bäcken..




Bävern såg vi oxå, förresten såg vi 2 st.....KUL!
Det var nog bara för att vi sjöng bäversången"
"snälla , snälla  bäver, kom fram till oss,
Snälla snälla snälla för vi vill fota dej...."

Lite suddig bild, glömde bort mej och ställde in fel...


Så då vet ni, vill ni se bäver så sjung den.Det funkar!


Så här glad blir man efter en skön kvällspromenad o lite skogs luft!


Att mina stora barn aldrig är med på bild i bloggen har sin förklariga skäl...
Som de flesta tonåringar så gillar dom inte att vara med på bild...
Maja däremot vill gärna bli fotad..

Nu måste jag lämna över datorn till Richard, han ska fortsätta sitt bil letande.

Tack för alla komentarer! Jag kikar in i morgon och svarar då i stället.

Nu : vetekudden o hopp i säng! Drömmarnas land väntar!

I morgon väntar en ny dag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tusen tack för att Du hjälpte mig hitta en fin klänning!! Jag hade nog irrat runt fortfarande och letat om jag inte fått så bra hjälp. Nej, det var så sant, jag hade nog blivit utkastad vi det här laget. Klockan är ju nästan 24.00. Natti natti

2009-05-06 @ 23:57:04
Postat av: Birgitta

Härliga vackra levande bilder. Särskilt dem vid bäcken. Hoppas du får en skön vistelse i drömmarnas land, vi kanske ses. Natti natt!

2009-05-07 @ 00:06:11
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: sara

Hej!



Oj vad Maja blev fin i haret! Kul att se bilder fran varsverige. Jattevackert men for kallt for mig!!Kram Sara

2009-05-07 @ 02:40:21
URL: http://sarauggelberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Jaaa visst är det något speciellt med små bebbar. De luktar så gott, är så små och oskyldiga och alldeles underbara!!! Idag kommer det en annan liten prins hit till mig!!!

2009-05-07 @ 09:28:08
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Trasdockan

Låter som en riktigt trevlig dag! Jättefina bilder!

2009-05-07 @ 10:24:04
URL: http://trasdockanmedms.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hej!

Tack för besöket!:) Du har ju oxå en väldigt fin blogg.

Jag har som du kanske såg också 3 barn, lite större och lite mindre.:)

Vilka fina bilder du tagit, häftigt med bäver! Känner igen det där med att storbarnen sällan vill vara med på bild.;)



Välkommen tbx till mitt kryp in.:)



Kram Ma

2009-05-07 @ 13:38:17
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Malin

Lägger till dej på bloglovin.



Kram Ma

2009-05-07 @ 13:42:47
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: sara

Så många fina bilder. Vad kul att se en bäver, det har jag bara gjort på djurparken :)

Hur gammal är Maja? Mina barn är 8 och 10, och Maja ser ut att va nåt därimellan...

Älskar liljekonvaljer!!

2009-05-07 @ 15:30:25
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: merja

Kul att du kikade in i min blogg.

Din blogg är ju jättefin.

Väldigt vackra bilder.

2009-05-07 @ 21:20:16
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: merja

Kul att du kikade in i min blogg.

Din blogg är ju jättefin.

Väldigt vackra bilder.

2009-05-07 @ 21:20:37
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0