Skatten?!?

 När vi åkte hem från Majas fotbolls träning så såg vi  en jättestor regnbåge.
Kameran var ju inte med så jag hämtade den och åkte tillbaks.
Men såklart så var den inte lika stor och vacker när jag skulle fota...
Härliga klara färger iallafall.



Så fint när den speglades i sjön.


Undrar vad skatten innehåller?!? Undrar om  någon någonsin hittar den?
Är den gömd på sjöbotten eller uppe i skyn?
Kanske är skatten redan funnen?
Om man riktigt tänker efter så kanske man redan funnit den, den kanske finns
i varje människas hjärta....
Tänk efter, du kanske funnit den?
Vad fanns i din skatt?

Min skatt innehåller ganska mycket: Min skatt innehåller LIVET!
Livet är väl alla människors skatt.......


Till något helt annat.....eller kanske naturens skatt...
Maskrosor är egentligenen vacker blomma, eller hur?!.
Synd bara att den inte alltid får lysa så här gul och fin, och synd att
den inte bara växer där man vill.
Maskrosen är en stark och självständig blomma.
Den har modet och kraften att växa där den vill.
Finns väl ingen annan blomma som är så stark och kan växa överallt.
 Inget ställe är för svårt och tufft för en maskros.
Den tänker bara: jag vill växa, jag kan växa och så gör den det.
Vi kanske ska titta på maskrosen och lära oss av den.
Jag vill, jag kan, inget är för svårt för mej!!!



Må så gott och gör som maskrosen, gör det du vill, du klarar det!!!!

                                                           
                                             

Kommentarer
Postat av: merja

God morgon.

Vlika härliga bilder.

Oj vad jag skulle behöva lära mig av dig att njuta av livet.

Hoppas du får en underbar helg.

Kram

2009-05-22 @ 08:15:21
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Tack snälla söta du för dina ord på min blogg.. du är alltid så vänlig:-)

Ja du, Maskrosen den har verkligen kraft att växa upp genom det mest förunderliga.. kommer igen och igen. Jag älskar maskrosor.. visst är det vackert när de förgyller med sin guldiga blomning över allt..

Jag kan inte förstå varför många människor avskyr den blomman och så fort de sticker upp sin knopp är de där och rensar upp den.

Regnbågen så vackert när den plötsligt färgar upp himlen.. visst är det förunderligt med vår vackra natur:-)

Kramar till dig i denna tidiga timme .. snart, mycket snart hoppar jag i "Hjälpredans kläder" .. Min lilla moster ska få besök .. hantverkarna har varit där och fixat till stambyte. Du vet vad det innebär.. nytt, fint badrum och en del fix i köket..

När de där hantverkarna gjort sitt ligger det stoff över allt:-(

2009-05-22 @ 08:32:51
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Jag glömde ju.. vilka vackra foton över dina vyer.. du är duktig du med kameran.. färgerna, vattnet.. man blir alldeles salig:-)/Pialotta

2009-05-22 @ 08:34:27
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: merja

Du har så rätt :)

Blir kanske inga bilder från skogen men ska faktiskt koppla av ordentligt efter jobbet idag och ska ta det lugnt hela helgen, känner att det behövs.

Kram

2009-05-22 @ 09:12:02
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Maria S Eklund

jag tycker du lyckas bra med regnbågen....jag försökte ta kort jag med här hemma men det blev inte så himla bra,men fin var den ett tag var den hel och sen dubbel. Just nu sitter jag och njuter och tittar på hackspetten som sitter utanför fönstret.Ha det så gott Kram Maria

2009-05-22 @ 09:30:11
Postat av: Barnens Hjältar

Åh så fint :-)



Jag borde få hem dem i slutet på nästa vecka :-)

Ha en riktigt fin fredag och hoppas ni hittar skatten :-)

2009-05-22 @ 09:41:47
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: sara

Vilken vacker bild. Inte ofta man lyckas få med det på foto.

Vad fint du skriver...jag skulle behöva lite maskroskrafter i mig.

Ha en skön fredag med din familj, kram

2009-05-22 @ 09:50:55
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: marma

Du skriver altid så kloka ord och visar oss vackra bilder.

Jag har hittat skattkistan i änden på min regnbåge -den innehöll min familj, de bästa människorna som finns!

Kram/marma

2009-05-22 @ 10:35:52
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Morning :)



Vilka härliga bilder, jag håller med dig om skatten, att LIVET e det, känner jag nu oxå efter allt jag funderat på :)



Tack för tipset på grill tilltugget, det ska jag testa, älskar att få nya ideer!



Ha en riktigt toppenfredag!



Kramis

2009-05-22 @ 10:45:54
URL: http://anderspernilla.blogg.se/
Postat av: Revolverbritta

Det är så många som inte tar sig tid att hitta sin skatt. Så synd! Jag har hittat och hittar. Det finns skatter på många ställen!

Ang Pina colda så är det bara att tänka lite extra hårt på mej så dyker jag upp som gumman i lådan där på stranden! Mysig dag!

Kram!

2009-05-22 @ 11:42:03
URL: http://revolverbritta.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh, så vacker bild...

Undrar var skatten finns???

:)

Kramkram

2009-05-22 @ 21:02:29
Postat av: malin

Tror som du, skatten är redan hittad. Och den finns i vars och ens hjärta. :)



Vilka fina bilder.



Kram Ma

2009-05-22 @ 21:19:31
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0