Slut på en skön helg...

Ja, så var det slutet på denna helg som varit jätte skön.
Jag har  ingen lust alls att det ska vara måndag i morgon och en ny jobbvecka...
Tänk om man kunde förlänga lediga helger med några extra dar. Det skulle väl
vara toppen!!!!
 I morgon börjar dessutom vårt nya jobbschema som jag verkligen inte är sugen på.
Delade turer, vi ska jobba 9-13 och sedan tillbaks 17-21...suck.
Denna vecka kör jag 5 sådana dagar... Ledig onsdag o torsdag annars jobbar jag
 hela veckan lång.

Vad har jag gjort idag då?
Jo, rensat o fixat lite i rabatterna på framsidan, krattat, tagit promenad med Maja, vi gick
på lite uptäcksfärd ute på Lövudden. Hittade spår efter bävern som varit o gnagt
ner träd. Helt otroligt vilka starka djur det måste vara och vilka kraftiga tänder..häftigt!

Tog oss faktiskt in till stan för att köpa penseer men hittade inga fina så det blev inga.
Kanske hinner fixa i morgonmellan arbetspassen.
Köpte en Blender ( heter det så?)  Så nu kan vi göra härliga Smoothies.
Har någon nåt bra tips på goda och nyttig smoothies så berätta gärna!!

Maja blev så glad över köpet, hon är familjens egen Drink expert och älskar att göra
drinkar och bjuda på (alkoholfria, såklart!)

Nu sk ajag gå ut med lite sopor  för sopbilen kommer i morgon,
Sedan värma vetekudden o krypa ner i sängen.
Jag är så trött så det ska bli så skönt.
Finns det nåt bättre än att linda in fötterna i varm vetekudde, dra täcket över sig
och få sova gott....

Ni tycker väl att jag är knäpp som måste linda in fötterna i vetekudde men mina fötter fryser
så att jag inte kan sova utan varma sockor eller vetekudde...
Vetekudden är perfekt för när fötterna blir varma så är det bara att putta undan värmen..


Sov så gott och vakna till en ny dag i morgon , pigga och med ny energi!


( det hoppas jag att jag oxå gör...  energi behövs verkligen!)

"14248 steg"






Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vilken tuff vecka du har framför dig.

Tack för kommentaren..Ja soffan är inte så vacker men vi är ju många så vi får plats i varje fall ;-)

2009-05-03 @ 22:37:17
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: messan

Vetekudden är en riktig goding. Den går att använda till så mycket.



Det där schemat lät inte så kul med delade turer trodde inte de hade såna scheman nuförtiden.

Tack för dina gulliga ord, det värmer!



Sov så gott och ha en bra dag imorrn på jobbet!

Kram

2009-05-03 @ 22:39:59
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Åh tack.. man vänjer väl sig :-)

Är så van vid skinnsoffor (bäst när man har många småbarn), så allt annat känns ovant :-)

2009-05-03 @ 22:47:15
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tack för kommentaren om min blogg:-).



Matlista är toppen. Man har ingen anledning att falla för frestelserna när man har allt planerat:-)



Usch vilken tuff jobbevecka med så många delade turer. Delat är verkligen jobbigt. Man hinner inte så mycket i hemmet.



Ha en skön kväll:-)

2009-05-03 @ 23:14:03
URL: http://rosadrakar.blogspot.com
Postat av: Mollan70

Gokväll! Delade turer borde vara förbjudna.

Vilket dumt påfund.

2009-05-03 @ 23:48:15
URL: http://www.metrobloggen.se/Mollan7
Postat av: Husan

Vetekudde går ju inte att leva utan. Här är hela familjen galna i dem. Vi har varsin o nåde den som snor den andres. Barnen har även några små som de värmer när de kommer in efter kalla vinterdagar. De lindar dem runt händerna o sitter ett tag o vips så är de varma igen. Rena trolleriet ;)



Ha en fin Måndag nu, utvilad o glad.



Kram Husan

2009-05-04 @ 06:18:40
URL: http://husan68.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Delade turer verkar inte vara nån hit, det förstör ju hela dagen. Inte mänskligt ju med så måga åt gången heller.



En blender är alltid kul att ha. Favoritsmootihen här hemma är med hallon, blåbär, vaniljyoghurt och apelsinjuice.



2009-05-04 @ 08:27:58
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Lena

Min dotter som är 5 år vill oxå ha varm vetekudde vid fötterna när hon ska sova. Men det började vi med för att hon har reumatism. Men skönt är det om man är kall och fryser om fötterna.

Har även läst att man sover bättre om man är varm om fötterna. :)



Ha en trevlig dag.

2009-05-04 @ 09:59:29
URL: http://celena.blogg.se/
Postat av: vickan

Nu ser jag att det var delade turer du jobbar. 5 st!!! herregud. Det tror jag aldrig att jag gjort nån gång. Vilket stentufft schema. Förstår att du inte gillar det nya schemat. Vetekudde på fötterna när jag sover, nja då skulle jag nog svettas ihjäl S. Jag är också en fryslort om fötterna men om natta så slänger ag gärna ut fötterna utanför täcket.

2009-05-04 @ 20:06:56
URL: http://www.metrobloggen.se/Annehlie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0