Gäsp.....

Är nu hemkommen efter en dag på jobbet.

Blev riktigt urtrött....känner mej helseg.
Sov ju som en kratta i natt så det är väl inte så konstigt att
man blir trött..

Har bokat in mej för ett träningspass kl 19, "Afro Power dance".
Just nu känner jag mej inte upplaggd alls för att ta bilen i mörkret in till stan o träna, 
men jag SKA  ta mej dit ändå. Vet ju att det känns så himlans bra när jag
väl är där!!!

 Skaka loss är aldrig fel........

Nu en kopp TE innan jag drar iväg, måste värma mej lite.

Vad vore livet utan te?!?!???  Te är gott, värmande, avkopplande eller upp piggande!!!!

Svart te
Te som i tillverkningsprocessen har fermenterats. Svart te produceras huvudsakligen på Sri Lanka, i Indien och i Afrika. Exempel på svart te är Ceylon, Assam, Darjeeling.

Halvgrönt te
Te som fermenterats försiktigt i tillverkningsprocessen. Ett exempel är Formosa Oolong.

Grönt te
Te som inte fermenterats. Grönt te ger en mildare smak och en ljusare färg på drycken. Detta te konsumeras i huvudsak i Kina och Japan. Exempel är Gunpowder, Sencha, Jasmin-te.

Rött te
I Sydafrika på Cedarbergens sluttningar växer Rooibos, det röda teet. Det har en god, mild och distinkt smak. Busken, vars nålliknande stam används, skördas och fermenteras samt torkas. Rooibus är rikt på mineraler och antioxidanter och helt fritt från koffein.

Källa: http://www.kobbs.se/main.htm

Kommentarer
Postat av: Gun

Du har rätt, te är så gott! Jag dricker många koppar varje dag. Ha det så kul på dansen.

2009-10-29 @ 18:30:33
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag gillar också te. Helst dricker jag det gröna.

Skaka loss nu på träning och kom hem med lite ny energi.

//Lena

2009-10-29 @ 19:28:09
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Brutala Bloggen undrar

jag har köpt powder-te i Indien. Det är som det te som finns i tepåsar,, sådär puvrligt jättefint malt till minsta beståndsdel. Fattar inte hur man ska använda det. Eftersom det är pulver, inte lös-te, så kan jag ju inte ha det i silen till löste, det rinner ju ur alla små hålen. Vet du hur man ska göra?

2009-10-31 @ 11:38:01
URL: http://metrobloggen.se/ruv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0