snösnösnösnösnösnö......

Snösnösnösnösnösnösnösnösnösnösnö......
Nu har jag tröttnat på detta ord, nu räcker det!!!
Istället vill jag kunna skriva sol sol sol solsolsolsolsolsolsol!!!!!

Sol, värme....
Blå himmel..
Fågelkvitter och ljumma sommarkvällar..
Lugn, frid...
Frukost på bryggan..
Barfota utan strumpor och skor..
Doften av blommand äng...
Glass o jordgubbar..
LÄNGTAN!!!!



Idag har jag varit "dagisfröken", och det gick bra. Barnen var så snälla så.

Öppet hus på Majas skola oxå mellan 16-19. Det är alltid lika kul att vara på.
Mycket fina  och roliga saker dom pysslar med i skolan. Gott fika oxå.
Många glada och stolta barn.
Där har vi vuxna nåt att lära oss:

 Att vara stolta över det arbete vi utför ..
Att känna glädje och lycka över det vi gör, att kunna säga att vi är bra.
Att tacka för komplimanger och hålla med om att vi gjort nåt bra..

"Jag gör det jag är bra på och jag duger som jag är"

 

Härlig tolkning av denna låt.

"Det är viktigt att alla får chansen"
                     
                                                                   Godnatt och dröm sött.


 





Kommentarer
Postat av: fia

va trevligt att du är på g igen och jag håller med dig , inge mera snö... Men det verkar som vi får vänta på våren.

kram .

2010-02-18 @ 22:15:04
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Gun

Visst ska det bli skönt när våren kommer!



Det var så fint när de sjöng på melodifestivalen! Riktigt duktiga!



Kram

2010-02-18 @ 22:56:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, denna vinter vill tydligen inte ge med sig i första taget denna gång.

Och nu börjar jag också bli lite less på den och längtar till våren.

Men efter varje vinter brukar det ju komma en vår.....

så snart så förhoppningsvis..

Kan tänka mig ni hade det trevligt på Öppet hus på Majas skola.

Kram

2010-02-19 @ 06:05:55
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0