Måndag.....

Ja, så var det visst måndag igen......
Veckorna går fort, man hinner liksom inte med.

Efter en intensiv jobbhelg så väntar ytterligare 2 dagar innan ledighet.
Det är tur att man har så goa arbetskamrater som man kan skratta med
mellan varven i allt det stressiga.

Ute är mörkt, grått o trisst. Snön som föll är nu snart ett minne blot.
Bara slask och våta  vägar, som tyvär fryser på till tidiga morgnar och
sena kvällar.
Det gäller att köra förståndigt när man är ute på vägarna!

Nu dax att fixa till sig och åka mot stan. Ska lämna av sonen i stan som ska jobba
och leverara dotterns  vinterskor till hennes lägenhet.

Vet inte om jag berättat att sonen är hemma ett tag från Göteborg...
Han är hemma och ska ha praktik några veckor. Den 25/12 åker han tillbaks
till Göteorg för att sedan den 26/12 bege sig till Malmö där han ska mönstra på en båt
för 6 veckors praktik ute till havs.

                                                    

Dax att sätta fart var det, ja.......
Slänger i mej lite  varm risgrynsgröt med kall blåbärs soppa innan jag åker.
(Har du inte smakat det då gör det, jättegott.)Jag är ingen grötälskare men det gillar jag.

"Var rädd om varandra."


Kommentarer
Postat av: Gun

Vad spännande att göra praktik på en båt, det blir nog en upplevelse.

Ha det så skönt på dina lediga dagar! Kram

2010-11-15 @ 17:12:52
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Maja XD

Ja nu är han hemma . Vi ses i mon ! Jag älskar dej

Ses i morgon värdens bäst mamma kram Maja puss

2010-11-15 @ 19:16:18
URL: http://majakjerulf.blogg.se/
Postat av: Lena

Alltid skönt att barnen nära sig :)

//Lena

2010-11-15 @ 20:11:08
URL: http://bloggissoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0