luften.....

Idag när jag kom hem från jobbet och hade handlat lite snabbt och sedan
 lagat tacos så gick lufte ur mej....

Orkade inte vara social. orkade inte träffa nå mer människor.
Så när Richard, Basse och Maja åkte iväg för att fiska kräftor så stannade jag kvar hemma.

Pysslade om mej själv istället. Färgade håret, målade tånaglarna. tog ett varmt bad
tillsammans med en kall, god cider.

En skön kväll med andra ord i min ensamhet


En bra början på en ledig helg!
 I morgon blir det till att äta kräftor, förhoppningsvis blir det fångst i burarna.
(Om inte så har jag inskaffat frysta kräftor från ICA....)

Nu kom en rapport på FB om kräftfisket.. (fota Eva Andersson)
Nån kräfta verkar det bli iallafall.....
Fast nog ser dom godare ut när dom är kokta, röda och fina...!!



Nu ska jag krypa upp i soffan med tända ljus och doften av rökelse.
Känner mej lite nere...kan det vara hösten tro?
Sommaren tar slut alldeles för fort.



I morse var det bara 3 grader när jag åkte till jobbet...brrrr.
Men jag tänker vägra sätta på mej strumpor. Jag tänker fortsätta klä mej sommrigt.
Det är tur man har stolsvärme i bilen och kan skruva upp värmen för fullt....

Förresten, våran son "Basse" har fått sitt körkort idag. GRATTIS till honom!!!!!
       
                            
              
Tänk vad tiden går fort...nyss var han en liten plutt......


               ¨
                                    

Nu ska jag titta på "Mitt Afrika"på TV.
Men käner jag mej själv rätt så somnar jag snart gott i soffan.....


I morgon är en ny dag med nya krafter.


Kommentarer
Postat av: Jess

Ibland behöver man bara vara själv helt enkelet!

Hoppas du känner dig piggare i dag!

Grattis till sonen som fått sitt körkort!

2011-08-13 @ 06:57:35
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Gun

Skönt att stanna ensam hemma och ta hand om sig själv när man känner sig urlakad. Hoppas du är piggare nu. Kram

2011-08-15 @ 11:18:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: carola

åh vilket bra beslut du tog, och vilken härlig spa kväll du unnade dig.

Det var du väl värd.



Var rädd om dig

2011-08-15 @ 12:29:05
URL: http:// mammacarola.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

I helgen ska vi till Dalarna för att fiska kräftor, hoppas på stor fångst;)Härligt med en spa kväll!

Kram

2011-08-15 @ 18:50:55
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0